Monday, March 12, 2012

500 הרוגים בדרום-סודאן; 30 הרוגים בסוריה; 33 הרוגים בפקיסטן; 19 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בקניה; 5 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בעזה; 40 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-11 במרס 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים – בעיקר באזור מחוז אידליב שם נערכו קרבות מרים בין חיילים סורים לאנשי "הצבא הסורי החופשי". בקרבות אלה נהרגו עשרות בני-אדם – בעיקר לוחמים מאנשי האופוזיציה הלוחמת נגד בשאר אל-אסד. תושבים בחומס מסרו על אונס נשים והוצאתן להרוג בידי חיילים סורים הפועלים בעיר. מקורות נוספים מסרו על תקריות קטלניות באזור דמשק, בדרעא, באל-חמה, בחומס ובדיר אל-זור. קופי אנאן, השליח של האו"ם לסוריה, מסר כי עדיין לא הושגו הסכמות עם בשאר אל-אסד, אך הוא נותר אופטימי בנוגע להשגת רגיעה בסוריה. גורמים צבאיים בסוריה שערקו לשורות האופוזיציה הצהירו שהמשטר של בשאר אל-אסד כמו "ספינה טובעת". מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתו של מתאגרף אולימפי סורי בידי "טרוריסטים חמושים" שפעלו בעיר חאלב. דוברים בארגון חיזבאללה מסרו כי "תנועת ה-14 במרס" הלבנונית מסייעת בהברחות נשק למורדים בסוריה.
--
אפגניסטן – נאט"ו - צבא: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 במרס 2012 על הריגתם של 17 בני-אדם (ביניהם 6 ילדים) מירי של חייל נאט"ו שפעל תחת התקפת אמוק ליד בסיס צבאי של נאט"ו. זעם רב באפגניסטן מהאירוע – סביר להניח שהמקרה הזה יהווה עילה לארגון הטליבאן לבצע פיגועים קשים נגד כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 פעילי טרור בפעילות צבאית יזומה של הצבא האפגני נגד ארגון טליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-11 במרס 2012 על הריגתם של 33 בני-אדם בסדרה של תקריות טרור והיתקלויות בין חיילים פקיסטנים לפעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה. במקרה אחד נהרגו 15 בני-אדם בפיגוע התאבדות בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו במהלך הלוויה.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-11 במרס 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם (כולם בני משפחה אחת) מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו צפונית לעיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-11 במרס 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-11 במרס 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של רימון-יד שהושלך בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בסומליה. הרימון הושלך בתגובה למעורבות של קניה במלחמה המתנהלת בסומליה נגד הממשלה המקומית לפעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-11 במרס 2012 על הריגתם של כ-500 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות בדרום-סודאן. הרקע למעשה הוא כנראה שליטה על עדרי בשקר וקרקעות. מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו כי ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר מעודדת את המאבקים הפנימיים הללו כדי לערער את הביטחון בדרום-סודאן.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-11 במרס 2012 על תקיפת עשרות יעדי טרור ברצועת-עזה ויירוט של 32 טילים נורו לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 3 בני-אדם – אחד מהם היה ילד שנפגע כנראה בהתקפה של חיל-האוויר הישראלי. עד כה נהרגו 18 בני-אדם – 17 מהם היו פעילי טרור מוסלמים. מקורות ביטחוניים בישראל מסרו כי במהלך היממה האחרונה נורו לעבר ישראל כ-40 טילים נוספים. טילים אחדים פגעו במבני-ציבור ובבתים פרטיים. במהלך הלילה צה"ל תקף מטרות טרור נוספות בעזה ונמסר על נפגעים אחדים בקרב הטרוריסטים המוסלמים ששהו במקומות שהופצצו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: