Saturday, March 24, 2012

40 הרוגים בסוריה; 29 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתימן; 21 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בניגריה; הרוג בעיראק; הרוג בקווקז; הרוג בקשמיר; קרבות בסומליה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בלבנון מסרו ב-23 במרס 2012 על הריגתם של 40 בני-אדם ביום נוסף של קרבות והפגנות שהתרחשו במהלך היממה האחרונה בכל רחבי סוריה לאחר תפילות "יום השישי". מקורות נוספים ציינו כי בהתקפה של המורדים על כוחות הצבא במחוז אידליב נהרגו 3 חיילים סורים ו-18 נוספים נלקחו בשבי. גורמים בכירים באופוזיציה הלוחמת מסרו כי מלאי התחמושת שלהם אזל וכי צוותים נשלחו למדינות שכנות על-מנת לקבל סיוע מגורמים מקומיים המוכנים להבריח נשק ותחמושת לתוככי סוריה. מתיחות ביטחונית עזה בין טורקיה לסוריה על רקע תמיכתה של סוריה במחתרת הכורדית הפועלת בטורקיה. האיחוד האירופאי הטיל סנקציות ישירות על אסמה אל-אסד, אשתו של הנשיא. מקורות באו"ם מסרו ב-23 במרס 2012 על הריגתם של 500 ילדים מאז שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה ב-15 במרס 2011.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 במרס 2012 על הריגתם של 19 בני-אדם בסדרה של אירועי צבאיים ופיגועי טרור שהתרחשו במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן. במקרה אחד נהרגו 13 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהפצצה אווירית שהתבצעה בצפון-מערב המדינה. במקרה שני נהרגו 5 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע במסגד מקומי. מקרה שלישי היה הריגתם של 3 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-23 במרס 2012 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 3 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור מחוז בבל.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-23 במרס 2012 על הריגתם של 29 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך הפגזה ימית על בסיסי טרור של הארגון הנמצאים במחוז אביאן.
--
אתיופיה – טרור – סומליה: מקורות תקשורתיים באתיופיה ובסומליה מסרו ב-22 במרס 2011 על כיבושה של עיירה סומלית בידי כוחות הצבא האתיופי וכוחות פרו-ממשלתיים. העיירה הייתה בשליטתם של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום המדינה. המקרות ציינו שהקרב היה קשה אך לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים משני הצדדים.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בזמן שהם תכננו להטמין מטען-חבלה בבית-ספר מקומי הנמצא בצפון המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים בסוריה מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתו של כהן-דת מוסלמי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
הודו – קשמיר: מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 23 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: