Saturday, March 3, 2012

75 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בעיראק; 6 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים בקווקז; קצין מודיעין חוסל באפגניסטן; חייל נהרג בתאילנד; 2 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות ערביים מסרו ב-2 במרס 2012 על הריגתם של לפחות 75 בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי על מפגינים ועל בתי-אזרחים ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על טבח של 40 בני-אדם לפחות בעיר חומס בידי חיילים סורים לאחר כניסתם לשכונת באב אל-עמר. לאחר "תפילת יום השישי" נערכו הפגנות רבות נגד המשטר בכל רחבי סוריה למרות מזג האוויר הסוער שפקד את סוריה. ברק אובמה מסר ב-2 במרס 2012 כי נפילתו של אסד היא רק שאלה זמן. מתחזקת הדרישה להעמיד לדין את בכירי המשטר הסורי בגין "פשעים נגד האנושות" על רקע אירועי חומס של השבועות האחרונים. לאחר 26 ימים של הפגזות קשות, נותרו ברחבי שכונת באב אל-עמר כמה אלפים בודדים של אזרחים מתוך אוכלוסייה של 100,000 תושבים. המשטר הסורי אישר לגורמים בצלב האדום להגיש סיוע לאזרחים בעיר. אולם, גורמים בצלב האדום מסרו כי הצבא הסורי מונע את כניסתם לשכונת באב אל-עמר. מאות בני-אדם נהרגו במהלך התקופה האחרונה ואלפים נפצעו מהפגזות יומיומיות של הצבא הסורי על השכונה. ההרס ברחבי השכונה ניכר מאוד. כנופיות "השביחה" מעלות באש בתים תוך כדי גרימת הרס רב לרכוש פרטי. תושבים מעידים על הוצאות-להורג של אזרחים החשודים בסיוע למורדים. גורמים נוספים מעידים על הרג חסר-הבחנה בכל רחבי חומס. צרפת סגרה את שגרירותה בדמשק.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-2 במרס 2012 על הריגתם של 50 בני-אדם התקפות רחבות-היקף של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה. ביומיים האחרונים נהרגו באזור לפחות 80 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 במרס 2012 על הריגתו של קצין מודיעין אפגני מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז אורזוגאן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-2 במרס 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של 2 מטעני-חבלה שהופעלו במוקמות שונים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-2 במרס 2012 על הריגתם של 2 קצינים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על בסיס צבאי הנמצא סמוך לעיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-2 במרס 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בצפון-ניגריה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם". במקרה אחד נהרגו 4 פעילי טרור מוסלמים מהפעלה מוקדמת של מטען-חבלה. מקרה נוסף היה רציחתו של קצין משטרה בידי פעילי טרור מוסלמים. במהלך היממה האחרונה הועלו באש בתי-ספר של נוצרים בידי פעילי טרור מוסלמים. כמו כן נסמר על סדרה של התקפות יזומות על כנסיות נוצריות בידי פעילי טרור מוסלמים. רכוש רב של נוצרים נהרס והושמד בימים האחרונים בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר ג'וס.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-2 במרס 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם חיילים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-2 במרס 2012 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-2 במרס 2012 על ירי של 2 טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: