Thursday, February 23, 2012

92 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בלוב; 14 פעילי טרור נהרגו בסומליה; 8 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 4 פעילי טרור נהרוג באיראן; 3 פעילי טרור נוספים נהרגו באלג'יריה; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 7 אזרחים נהרגו באפגניסטן; פעיל טרור בכיר נהרג בקשמיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 27 נערים בידי חיילים סורים שפעלו במחוז אידליב. גורמים נוספים מסרו כי כל הנערים חוסלו בירי בראש או בחזה במהלך פעולת-עונשין של הצבא הסורי נגד מתקוממים במחוז אידליב. מקורות נוספים בעיר חומס מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 עיתונאים מערביים ( מרי קולבין, בת 44, אזרחית אמריקאית שעבדה עבור ה"סנדיי טיימס" הבריטי; ורמי אושליק, בן 29, צלם עיתונות צרפתי שניהל גם אתר אינטרנט מעולה) מירי או מהפגזות של הצבא הסורי על העיר חומס. מקור נוסף בעיר חומס מסר כי העיתונאים נהרגו בהפגזה של הצבא הסורי על בית בשכונת באב אל-עמר בו מתכנסים עיתונאים זרים ומקומיים וכן גם אנשי אופוזיציה הפועלים נגד המשטר. גורמים אחדים טענו כי הירי לעבר הבית בו התכנסו העיתונאים היה מכוון. שר המידע הסורי, עדנאן חמוד, מסר כי הכוחות שפעלו באזור העיר חומס לא היו מודעים לנוכחותם של עיתונאים זרים בחומס. לפיכך, הוא המליץ ל"כול העיתונאים שנכנסו שלא כחוק לסוריה להסדיר את עניינים במשרד ההגירה הקרוב". במהלך היום נהרגו לפחות 60 אזרחים בעיר חומס. בכל רחבי סוריה נערכו הפגנות ועימותים אלימים בין חיילים סורים לבין מפגינים בדמשק, בחאלב, בדרעא, בדיר אל-זור ובכל מחוז אידליב. במהלך היממה האחרונה, הצבא הסורי המשיך להפגיז את העיר חומס ונמסר על מאות רבות של פצועים שנותרו ללא טיפול הולם. גורמים צבאיים באופוזיציה הלוחמת מסרו כי הצבא הסורי ניסה לערוך התקפות יזומות של כוחות רגלים על מבואות השכונה באב אל-עמר, אולם אנשי האופוזיציה הלוחמת הצליחו להדוף את ההתקפות האלה. עדיין לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים בקרב חיילי הצבא הסורי הנאמן לנשיא בשאר אל-אסד. מקורות בצפון סוריה מסרו על הריגתם של 33 בני-אדם בעיירה בשם ג'בל אל-זאוויה מירי של חיילים סורים בפעילות צבאית יזומה שנערכה יום קודם לכן ב-21 בפברואר 2012. גורמים באופוזיציה הסורית הפועלת מהעיר חומס מסרו כי במהלך הימים האחרונים ערקו עוד מאות חיילים סורים שהצטרפו לשורות האופוזיציה הפועלת נגד המשטר. על-פי סברה אחת, זו הסיבה שהצבא הסורי אינו מצליח להתגבר על המורדים הפועלים בעיר למרות המאמצים של הצבא לרכז כוחות ולפעול בעוצמה תוך כדי ירי של טנקים וארטילריה. צרפת שלחה בקשה רשמית לשלטונות סוריה לאפשר העברת סיוע דחוף לתושבים הנצורים בעיר חומס. על-פי הערכות אחדות נהרגו בעיר חומס ביומיים האחרונים כ-130 בני-אדם. המשטר הסורי מתפורר מבפנים – גורמים צבאיים וכלכליים בסוריה מחפשים מוצא מהתסבוכת שאסד הכניס את סוריה בשנה האחרונה. מדינות רבות גינו את הרג העיתונאים הזרים בחומס, אולם עדיין מרבית המדינות בעולם מהססות לנקוט בצעד מעשי שמטרתו להפסיק את רצח האזרחים בסוריה. דוברי האופוזיציה בדמשק מסרו כי ביממה האחרונה נעצרו בידי שירותי-הביטחון כ-800 תושבים.
--
אפגניסטן – מחאה ואלימות: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 7 אזרחים מירי של שוטרים אפגנים במהלך הפגנת מחאה שנערכה באפגניסטן על רקע שרפת קוראן בידי חיילים אמריקאים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במערב אפגניסטן.
--
איראן – טרור: מקורות צבאיים באיראן מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים סונים מארגון "ג'ונדאללה" הפועל נגד המשטר השיעי של איראן. ההיתקלות הייתה בדרום-מזרח איראן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן מפיצוץ מטען-חבלה שהופעל בטעות בידי אחד מחבריהם.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בקשמיר מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי בכיר שנהרג בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים במחוז קשמיר.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות מערביים המצטטים דוברים בממשלת קניה מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהתקפה צבאית יזומה של הצבא הקנייתי יחד עם כוחות צבא של ממשלת סומליה על בסיס-טרור של הארגון השוכן בדרום סומליה. הדברים נאמרו במסגרת כינוס ועידה בינלאומית הנערכת בלונדון העוסקת בעניין הסומלי.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות ב"סהר האדום" בלוב מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 50 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות באזור מחוז קופרא בדרום לוב. מקורות נוספים ציינו כי במהלך עשרת הימים האחרונים נהרגו בקרבות יותר מ-100 בני-אדם.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים נוספים מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה באזור עיר הבירה בעקבות פיצוץ של מטען חבלה. סה"כ נהרגו במבצע הצבאי 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מידע נוסף: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במבצע צבאי יזום שנערך בעקבות הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל יום קדום לכן. דוברי הצבא מסרו כי לארבעת פעילי הטרור שנהרגו יש קשר ישיר לפיגוע בו נהרגו האזרחים. מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לעבר אוטובוס אזרחי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור עיר הבירה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע




No comments: