Tuesday, February 14, 2012

30 הרוגים בסוריה; 15 אזרחים נהרגו בהפצצה של נאט"ו באפגניסטן; 12 הרוגים בטורקיה; 10 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בפקיסטן; 3 פעילי טרור נהרגו בתימן; 3 הרוגים בלוב; 2 אזרחים פקיסטנים נהרגו מירי של חיילים אפגנים; הרוג בניגריה; מהומות קשות בקשמיר; פיגועים בהודו ובגאורגיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 בפברואר 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם (כולל 2 ילדים) מירי ומהפגזות של הצבא הסורי על בתי אזרחים במקומות אחדים ברחבי סוריה – בעיקר בחומס ובאידליב. מקור באופוזיציה הלוחמת מסר ב-13 בפברואר 2012 על ניסיונו של הצבא הסורי לכבוש מחדש את העיירה רסתאן ובעקבות כך נהרגו לפחות 3 חיילים סורים הנאמנים למשטר העלווי של בשאר אל-אסד. תושבים מקומיים בעיר רסתאן מסרו כי כוחות הצבא הנאמנים למשטר נהדפו מהעיירה. לאורך כל היממה האחרונה המשיכו כוחותיו של אסד להפציץ את העיר חומס בירי של מקלעים, טנקים וארטילריה. כוחות האופוזיציה הצליחו להביא אספקה מועטה בלבד לשכונת באב אל-עמר המופגזת זה היום ה-11. במקומות אחדים ברחבי העיר חומס השתלטו כנופיות "השביחה" על בתי התושבים תוך כדי אונס וביזה. במחוז אידליב ובמחוז דרעא המשיכו אנשי האופוזיציה הלוחמת לנהל קרבות קשים עם חיילים סורים הנאמנים למשטר. הצבא הסורי אינו מצליח להתגבר על המורדים הנמצאים במקומות רבים ברחבי סוריה. מקורות הקשורים לעדה הנוצרית בסוריה מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הריגתם של 100 נוצרים מאז ההחלה התקוממות נגד המשטר העלווי ב-15 במרס 2012. במקרים אחדים נודע על חטיפתם של נשים נוצריות בידי מוסלמים לצורך אונס - אחדות מהן נרצחו לאחר האונס. עבריינים מוסלמים מנצלים את המצב כדי להתעמר באוכלוסיות חלשות. גם כנופיות "השביחה" העלוויות מנצלות את המצב כדי לזרוע הרס וחורבן בכל מקום בו אנשיה מגיעים כדי לסייע לצבא להשליט סדר. במקרים רבים הכנופיות הללו יוזמות באופן עצמאי התקפות טרור, ביזה ואונס בעיקר בשכונות של מוסלמים סונים. קצין סורי בדרגת סרן שערק לאחרונה, מסר כי הצבא הסורי השתמש בנשק כימי במטרה לרכך את הכניסה לחומס. השימוש בנשק כימי נעשה בפיקוח של מומחים איראנים ורוסים לנושא.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 בפברואר 2012 על הריגתם של 15 אזרחים – חלקם ילדים – בהפצצה אווירית של נאט"ו שנערכה במחוז קפיסה.
--
פקיסטן – צבא – אפגניסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-13 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 אזרחים פקיסטנים מירי של חיילים אפגנים שפעלו באזור הגבול המשותף. מקור בפקיסטן מסרו שהאזרחים נחטפו בידי כוחות-הביטחון של אפגניסטן, ולאחר מכו הם נרצחו בדם קר. עוד נמסר על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן מירי של המשטרה האפגאנית.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-13 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מערב המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה בעיר בפשוואר.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-13 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך פעולה יזומה של הצבא התימני שנערכה בדרום המדינה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-13 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות חמושות הפועלות באזור טריפולי. ברחבי לוב פועלת מיליציה המורכבת מנאמניו של הנשיא קדאפי שנרצח לפני חודשים אחדים.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-13 בפברואר 2012 על הריגתו של אדם אחד בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים שנערכה בצפון המדינה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בקשמיר מסרו ב-13 בפברואר 2012 על מהומות קשות של אזרחים מוסלמים בחבל קשמיר בעקבות הריגתו של נער מירי של חיילים הודים הפועלים בחבל. מקור משטרתי מסר כי הירי, שנעשה לפני ימים אחדים, נגרם בטעות.
--
הודו – גאורגיה – ישראל – טרור: מקורות תקשורתיים בגאורגיה ובהודו מסרו ב-13 בפברואר 2012 גילויים של מטעני-חבלה שהוטענו ביעדים ישראלים בשתי המדינות. המטען בהודו התפוצץ וכתוצאה מכך נפגעה אשת דיפלומט ישראלי ו-3 תושבים מקומיים. ב-12 בפברואר חל יום השנה הרביעי לחיסולו של עימאד מורנייה מי שהיה הרמטכ"ל של ארגון חיזבאללה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-13 בפברואר 2012 על הריגתם של 10 חברי המחתרת הכורדית ו-2 חיילים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח המדינה ליד הגבול העיראקי נגד ארגון ה-PKK.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: