Sunday, February 12, 2012

65 הרוגים בסוריה; 7 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בקווקז; 4 הרוגים בניגריה; 3 שוטרים נוספים נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בלבנון; הרוג בקשמיר; הרוג בסעודיה; קניה הודיעה על הצלחתה להחליש את ארגון "אל-שבאב" הפועל בסומליה; אתר פיקטיבי על שמה של אסמה אל-אסד; טיל נורה לעבר ישראל והרוג בעזה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות המקורבים לאופוזיציה הסורית ומקורות ערביים מסרו ב-11 בפברואר 2012 על הריגתם של 65 בני-אדם בקרבות נוספים שנערכו בערים אחדות בסוריה בין כוחות הצבא לבין מורדים ואזרחים שיצאו להפגין נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מרבית ההרוגים – לפחות 40 בני-אדם – נהרגו בעיר חומס מירי של צלפים ומהפגזות מסיביות של הצבא הסורי. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתו של קצין בכיר בדרגת קולונל בשם עיסא אל-חולי שהיה מנהל בית-החולים הצבא של דמשק. על-פי ידיעות אחדות שהתפרסמו בחודשים האחרונים התברר כי מפגינים פצועים שהועברו לטיפול בבית-החולים הצבאי בדמשק חוסלו בידי שירותי המודיעין של סוריה. האופוזיציה הלוחמת פעלה במהלך היממה האחרונה גם מחזו אידליב, בדרעא, בדיר אל-זור, באל-חמה וכן הצבא הסורי ערך פשיטה על העיירה זבאדאני למרות הסכם שנחתם לפני שבועות אחדים על הפסקת-אש עם המורדים בעיירה. במהלך הימים האחרונים התגבר מאוד קצת הברחות נשק ואמצעי-חבלה מעיראק לסוריה. לאורך כל המלחמה בעיראק מאז הפלישה האמריקאית ב-2003, סוריה שימשה בסיס עיקרי לפעילי טרור מארגון אל-קאעידה בסיוע המשטר העלווי. כעת, הפעילים הללו חוזרים לסוריה כדי לסייע לתנועת "האחים המוסלמים" הסורית הפועלת נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. האופוזיציה הלוחמת בסוריה מנסה לדרבן את תושבי דמשק וחאלב לצאת להפגנות נגד המשטר. לפיכך, בכירי האופוזיציה הסורית משקיעים מאמץ רב במגעים ישירים ועקיפים עם מנהיגים מקומיים ואנשי עסקים בשתי הערים הללו - הן כדי לקבל סיוע חומרי והן כדי להפיץ את ידיעות על אכזריותו של המשטר כלפי התושבים המתקוממים נגד המשטר. האופוזיציה הסורית מציגה את הדגם של "השטחים המשוחררים" במחוז אידליב כדוגמא ליכולתה של האופוזיציה הלוחמת לנהל מאבק מוצלח את כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר. את הדוגמא הזו, אנשי האופוזיציה בסוריה רוצים להעביר למקומות נוספים ברחבי המדינה כולל לדמשק ולחאלב עד לסילוקו של אסד. האופוזיציה הסורית הפועלת מארה"ב הקימה אתר פיקטיבי על שמה של אסמה אל-אסד, רעייתו של הנשיא, בו היא מצהירה על היותה נשואה לפושע-מלחמה. .
--
לבנון – טרור ומחאה: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-11 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות שפרצו בין תומכי אסד לבין מתנגדיו הפועלים בעיר טריפולי שבלבנון. כמו כן נודע על פציעתם של 10 בני-אדם נוספים. ב-10 בפברואר 2012 נפצעו בעימותים דומים לפחות 17 בני-אדם בעיר טריפולי. העיר טריפולי הפכה בחודשים האחרונים לבסיס העיקרי של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה המנסים לחדור לסוריה כדי לסייע לתנועת "האחים המוסלמים" הסורית. בטריפולי יש ריכוז של לפחות 100 פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הנתמכים בידי תושבים סונים המתגוררים בשכונות העניות של העיר. כמו כן בעיר פועל בסיס של "הצבא הסורי החופשי" המסייע לכוחותיו בגיוס כספים, נשק וחומרי-חבלה לטובת הפעילות נגד המשטר העלווי הסורי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 שוטרים נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-11 בפברואר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם במהלך היממה האחרונה: 6 בני-אדם נהרגו בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות אתניות הפועלות באזור העיר קראצ'י, וכן נדע על הריגתו של שוטר מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור מחוז חייבאר. פעילי טרור מארגון אל-קאעידה ומארגון הטליבאן מסייעים למיליציות פוליטיות אחדות הפועלות על בסיס אתני באזור העיר קראצ'י.
--
קניה - טרור – סומליה: דובר צבאי בכיר בצבא הקנייתי מסר ב-11 בפברואר 2012 כי לאחר 4 חודשים של התקפות צבאיות של קניה על פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום-סומליה, הארגון נחלש במידה רבה הודות לפעילות צבאית המסיבית של קניה נגד פעיליו ובסיסיו הנמצאים בסומליה. במהלך החודשים האחרונים נהרגו מות בני-אדם בפעילות זו שכללה גם פעילות אווירית מסיבית של חיסולים-ממוקדים נגד פעילי הארגון.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-11 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים במרכז סומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-11 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של 2 מטעני-חבלה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים במפון ניגריה.
--
סעודיה – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בסעודיה 2012 על הריגתו של אזרח שיעי מירי של אנשי כוחות-הביטחון במהלך הפגנת מחאה שערכה של השלטון.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-11 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הביטחון הפועלים בצפון-הקווקז.
--
הודו - קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-11 בפברואר 2012 על הריגתו של נער מוסלמי מירי של חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר. מהומות פרצו בקשמיר בגלל האירוע. מקור צבאי מסר כי הירי נעשה בעקבות עימותים בין חיילים למפגינים מוסלמים.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-11 בפברואר 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק. שעות אחדות לאחר מכן נערכה תקיפה אווירית של צה"ל על בסיסי טרור ברצועת-עזה. מקורות מקומיים ברצועה מסרו על הריגתו של שומר.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: