Monday, February 20, 2012

39 הרוגים בפקיסטן; 27 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בסוריה; 6 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בניגריה; 2 טילים נורו לעבר ישראל; מבצע צבאי בדרום-מזרח לוב; אל-קאעידה מגייס מוסלמים מבריטניה למלחמה בסומליה; הליגה-הערבית התכנסה לדיון מיוחד בעניין הסומלי;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם במחוז אידליב מירי של חמושים הפועלים בשם האופוזיציה הלוחמת – בין ההרוגים היו תובע מחוזי, שופט, נהג ואדם נוסף. דוברים הקשורים לאופוזיציה הסורית מסרו לתקשורת הערבית שכוחות-הביטחון של סוריה הם שביצעו את הרצח. לאורך כל היממה האחרונה נהרגו בסוריה לפחות 21 בני-אדם. ב-18 בפברואר 2012 נרצח ג'מאל אל-ביש, חבר מועצת העיר חאלב, בידי חמושים שפעלו כנראה בשם האופוזיציה הלוחמת. במהלך כל היממה האחרונה התרחשו אירועים אלימים בכל מחוז אידליב בין כוחות האופוזיציה לבין חיילים סורים. אזורים נרחבים במחוז נשלטים בידי המורדים. גם בעיר חומס היו קרבות והפגזות לאורך כל היממה האחרונה, ונמסר על לפחות 10 הרוגים בעיר מירי של חיילים סורים לעבר בתי התושבים. לפחות אדם אחד נהרג בעיר חאלב מירי של חיילים סורים שהיו מוצבים במחסום צבאי בכניסה לעיר. דוברי אופוזיציה רבים הפועלים בסוריה וטורקיה העבירו בקשות נואשות לעזרה לנוכח המצב הקשה השורר בעיר חומס, במחוז אידליב ובכול מחוז דרעא. גורמי אופוזיציה נוספים קראו לתושבי דמשק לצאת בהמוניהם להפגנה נגד השלטון במחאה על ההרג של הימים האחרונים בעיר. מצרים החליטה להחזיר את השגריר המצרי המוצב בדמשק במחאה על האירועים הקשים בסוריה. עדויות של חיסול פצועים בבתי-חולים בידי כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר של אסד. שוויץ החליטה לא למכור לסוריה ציוד ריגול ומעקב. סוריה גינתה את ארה"ב על הפעלת המל"טים בתחומה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות ביטחוניים באפגניסטן מסרו ב-19 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שהגיעו מפקיסטן בפעילות צבאית אפגנית יזומה שנערכה במחוז קונאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קנדהאר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-19 בפברואר 2012 על הריגתם של 39 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע במחוז קוראם בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. בתחילה נמסר על הריגתם של 30 בני-אדם, אולם במהלך הלילה מתו מפצעיהם עוד 10 בני-אדם. ככול הידוע נפצעו באירוע לפחות 60 בני-אדם – רבים מהם באורח קשה עד קשה מאוד.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-19 בפברואר 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שכללה ירי והפעלה של מטעני-חבלה ומכונית-תופת שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במרכז בגדאד. מקור רשמי מסר כי מכונית-התופת הופעלה ליד מרכז גיוס של האקדמיה המשטרתית של עיראק הנמצאת בעיר בגדאד. מרבית ההרוגים היו מגויסים חדשים. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם נוספים בצפון עיראק מירי של פעילי טרור מוסלמים – לפחות 4 מההרוגים היו אנשי כוחות-הביטחון של עיראק.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-19 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 חיילים מחיל-הים הניגרי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בעיקר בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על פיצוץ של מכונית-תופת בעיר הבירה של ניגריה, לאגוס. נמסר על 5 פצועים בפיגוע.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ורשמיים בלוב מסרו ב-19 בפברואר 2012 על כוונתה של ממשלת לוב לשלוח כוח צבאי לדרום-מזרח לוב כדי להפסיק את הקרבות המתחוללים בין שבטים שונים המתגוררים באזור. במהלך העימותים האלימים שהיו באזור נמסר על עשרות הרוגים ופצועים משני הצדדים.
--
בריטניה – טרור – סומליה: מקורות מודיעיניים בבריטניה מסרו ב-19 בפברואר 2012 על מאמצעים של ארגון אל-קאעידה לגייס מתנדבים מוסלמים בבריטניה למען ארגון "אל-שבאב" הפועל בסומליה. כמו כן נמסר על כ-50 מוסלמים ונוצרים לבנים שהתאסלמו שהתנדבו להילחם לצד ארגון "אל-שבאב". סומליה, תימן ופקיסטן הן המדינות המסוכנות ביותר לביטחונה של בריטניה. בבריטניה מתגוררים כ-250,000 סומלים המסייעים לארגון "אל-שבאב" לגייס כספים להמשך פעילותו הטרוריסטית בסומליה. לאחרונה התבצע חיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה נגד בילאל אל-ברג'אווי שהתגורר במערב-לונדון. הליגה-הערבית התכנסה לדיון מיוחד בעניין המצב הביטחוני והפוליטי בסומליה לקראת כינוסה של ועידה בינלאומית שתתקיים בלונדון ב-23 בפברואר 2012. בימים האחרונים נחתם הסכם בין הנציגים הפוליטיים על הקמת פדרציה של מדינות אוטונומיות בסומליה במטרה לסיים את הקונפליקט במדינה הנמשך כבר עשרות שנים. הליגה-הערבית הבטיחה להעניק סיוע אזרחי לסומליה בעקבות ההסכם שנחתם בחסות האו"ם. מקורות תקשורתיים וביטחוניים בסומליה מסרו על ירי של טיל שנורה ב-18 בפברואר 2012 לעבר בסיס של ארגון אל-קאעידה הנמצא באזור עיר-הנמל קיסמאיו הנמצאת בשליטתו של ארגון "אל-שבאב". הטיל שכנראה נורה בידי מטוס אמריקאי גרם לפיצוץ עז, אולם לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-19 בפברואר 2012 על ירי של 2 טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים בנפש.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: