Tuesday, March 1, 2016

טרור אסלאמי - 441 הרוגים ביממה האחרונה

202 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים באפגניסטן;  35 הרוגים בתימן; 34 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 30 חיילים נהרגו בסודאן; 10 הרוגים נוספים בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; 441 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-29 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים מאוד שהיו באזור צפון סוריה. מרבית ההרוגים – כ-70 מהם – היו לוחמים כורדים שנהרגו בקרבות עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלת באזור מחוז חאלב. גורמים מקומיים נוספים מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" הפועל באזור העיר אל-ראקה החל לכנס את כוחותיו לקראת התקפה רחבת-היקף נגד הכוחות הכורדים הפועלים באזור. גורמים נוספים מסרו על הריגתם של אזרחים מירי של רקטות לעבר מחוז לטקיה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגוני הג'יהאד הפועלים בצפון המחוז. גורמים ברוסיה מסרו שפתרון פדראלי בסוריה יכול להוות את הפתרון הטוב ביותר למשבר הנוכחי בסוריה.

Syria: Turkey piling up artillery at border with Syria
--
עיראק –מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-29 בפברואר 2016 על הריגתם של 202 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד וקטלנית מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-29 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על מספר רב של חיילים סעודים שנהרגו במהלך היממה האחרונה. גם במקרה הזה אין לכך אישור רשמי מסעודיה. דוברים נוספים בתימן מסרו על הריגתו של איש-דת מוסלמי סוני בכיר מירי של מתנקשים שפעלו באזור העיר עדן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-29 בפברואר 2016 על הריגתם של 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן, וכן על הריגתם של 12 אזרחים ושל 3 שוטרים בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-29 בפברואר 2016 על הריגתם של 35 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של הפצצות אוויריות ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בעיקר בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-29 בפברואר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בסדרה של פיגועי טרור שהיו באזור החוף של סומליה יממה קודם לכן. בפיגוע נהרגו 30 בני-אדם ויותר מ-40 בני-אדם נוספים נפצעו.
--
סודאן – קורדופן: מקורות תקשורתיים במחוז קורדופן מסרו ב-29 בפברואר 2016 על הריגתם של 30 חיילים סודאנים נוספים בהתקפות של המליציות המקומיות החמושות הפועלות להתנתק מסודאן האסלאמית של מממשלת חרטום. בשלושת הימים האחרונים נהרגו באזור זה יותר מ-50 חיילים סודאנים.
==
ד"ר יוחאי סלע