Monday, February 29, 2016

טרור אסלאמי - 532 הרוגים ביממה האחרונה

204 הרוגים בעיראק; 180 הרוגים בסוריה; 45 הרוגים בתימן; 39 הרוגים בלוב; 22 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 21 אזרחים ו-2 חיילים נהרגו בסומליה;  6 הרוגים בקשמיר; 4 חיילים ו-4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 שוטרים נהרגו בטורקיה; 2 חיילים נהרגו במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, סומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 532 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; ארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של לפחות 180 בני-אדם בסדרה של קרבות בין הכוחות הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" ובקרבות נוספים שהיו ברחבי סוריה. בקרבות שהיו בתל-אביאד נמסר על הריגתם של 70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית", וכן על הריגתם של 20 לוחמים כורדים ושל כ-10 אזרחים. (מקורות כורדיים מסרו דיווח דומה). עוד 50 הרוגים היו בקרבות בין הצבא הסורי לבין ארגוני הג'יהאד, וכן נמסר על הריגתם של 25 אזרחים בהפצצות ובקרבות שהיו ברחבי סוריה במהלך היממה הקודמת. מקורות ערביים מסרו על הפצצות אוויריות של רוסיה שנערכו במהלך היממה האחרונה בכפרים הנמצאים באזור מחוז חאלב שבהן נהרגו לפחות 11 אזרחים. מאידך, מקורות רשמיים בסוריה מסרו כי הפסקת-האש הופרה לפחות 9 פעמים במהלך היממה האחרונה.

Bombs hit multiple locations across Syria despite ceasefire
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 204 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של לפחות 70 בני-אדם בשני פיגועי-התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בבגדאד.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 45 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הפצצות אוויריות שנערכו בידי "הקואליציה הסעודית" שפעלה ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים שיעים שניסו כנראה להתקדם לעבר העיר עדן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים רשמיים בלוב מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 39 בני-אדם ועל פציעתם של כ-100 נוספים בסדרה של קרבות שהיו נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הנמצא כ-80 ק"מ מערבית לעיר טריפולי.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 4 חיילים וכן על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ווזיריסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 חיילים בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה. שעות אחדות לאחר מכן נסמר על הריגתם של 21 בני-אדם בשני פיגועי-התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור החוף הדרומי של סומליה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 שוטרים טורקים בהתקפה שהתבצעה בירי של טיל שנורה בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – טרור – קשמיר: מקורות תקשורתיים בקשמיר מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 חיילי-מילואים, של אזרח הודי, ושל 3 טרוריסטים מוסלמים בהתקפה שנערכה על מתחם אימונים הנמצא באזור חבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: