Tuesday, February 2, 2016

טרור אסלאמי - 350 הרוגים ביממה האחרונה

182 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 32 הרוגים נוספים בניגריה; 24 בני-אדם נהרגו בדרום-סודאן; 20 הרוגים באפגניסטן בפיגוע התאבדות; 10 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בצ'אד בפיגוע התאבדות; 3 הרוגים בקניה בפיגוע טרור אסלאמי; 3 חיילים נהרגו בטורקיה; ילד נהרג בסעודיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בשומרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בסומליה, בתימן, בניגריה, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 350 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-1 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות מאוד שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. כמו כן נמסר שלמרות השיחות הנערכות בז'נבה, נמשכות ההפצצות האוויריות של רוסיה באזורים חשובים לשרידותו של המשטר העלווי של בשר אל-אסד. אבל כבד והלם גדול בסוריה ובעדה השיעית בלבנון בעקבות הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בפיגוע שהתבצע במתחם דתי הנמצא ליד העיר דמשק.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-1 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 חיילים בסדרה של התקפות שהתבצעו בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. בשבועות האחרונים נהרגו באזור זה מאות בני-אדם כולל לוחמים כורדים, אזרחים ואנשי כוחות-הביטחון של טורקיה. הצבא הטורקי מוסר על מאות מאנשי המחתרת הכורדית שנהרגו בפעילות צבאית יזומה, אולם מרבית ההרוגים היו אזרחים חפים-מפשע. על מי שמנסה לדווח מהאזור, נעצר ומואשם בחברות במחרת הכורדית. מאות-אלפי כורדים עדיין שרויים בעוצר מוחלט כבר שבועות ארוכים. דוברים כורדים באזור מתארים את המצב כ"מלחמת-אזרחים". ארה"ב מסייעת באורח-פעיל לטורקיה להמשיך את המלחמה הקטלנית שלה נגד המיעוט הכורדי בטורקיה ובצפון-עיראק. טורקיה זימנה את השגריר הרוסי לשיחת נזיפה בשל חדירה למרחב האווירי של טורקיה בידי מטוסים רוסים הפועלים בסוריה.
--
עיראק – מלחמת-לבנון: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-1 בפברואר 2016 על הריגתם של 182 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות והפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. הכוחות הכורדיים בעיראק הצליחו לכבוש מחדש 5 כפרים במחוז נינווה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-1 בפברואר 2016 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. מקורות תקשורתיים המזוהים עם איראן מסרו על הריגתם של 5 חיילים סעודים מירי של צלפים שיעים שפעלו מהשטח התימני – אין לידיעה זו אישור מסעודיה בנוגע למספר ההרוגים. מאידך, נמסר על הריגתו של ילד מירי של רקטה שנורתה מתימן לעבר סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-1 בפברואר 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם ועל פציעתם של 25 נוספים בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו בעיר קאבול ליד מתחם משטרתי. מקורות מקומיים מסרו שכל ההרוגים היו שוטרים.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-1 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שחדרו לקניה מהגבול המשותף עם סומליה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-1 בפברואר 2016 על הריגתם של 24 בני-אדם ועל פציעתם של 25 נוספים בהתקפה של טרוריסטים מקומיים שהתחפשו לחיילים המשרתים בצבא הדרום-סודאני. כמו כן נמסר על חטיפתם של 2 ילדים במהלך ההתקפה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-1 בפברואר 2016 על הריגתם של 11 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 21 בני-אדם נוספים בהתקפה הרצחנית שהתבצעה יממה קודם לכן בצפון ניגריה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". עד כה נהרגו בהתקפה זו 86 בני-אדם, וכן עשרות רבות של בתים עלו באש. ניצולים מהטבח מסרו שתושבים נזרקו לאש בעודם בחיים בידי טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בצ'אד מסרו ב-1 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 אזרחים ושל טרוריסט מוסלמי מתאבד בפיגוע-התאבדות של ארגון "בוקו חראם" שהתבצע באזור אגם צ'אד ליד הגבול המשותף עם ניגריה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-1 בפברואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות ניסיון לבצע פיגוע-דקירה נגד כוחותינו שפעלו ליד היישוב סלעית שבשומרון. מאז ה-1 באוקטובר 2016 נהרגו ברחבי ישראל 123 טרוריסטים מוסלמים.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: