Monday, February 8, 2016

טרור אסלאמי - 292 הרוגים ביממה האחרונה

125 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 18 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 12 הרוגים בפקיסטן בפיגוע-התאבדות; 10 הרוגים בניגריה; 7 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בתימן; 2 חיילים נהרגו בסעודיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; טרוריסט מוסלמי נהרג באשקלון; ג'יהאדיסט נהרג בחברון; 718 לוחמים כורדים נהרגו בחודשים האחרונים בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בסומליה, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 292 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-7 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הפצצות אוויריות כבדות ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה – אך במיוחד באזור העיר חאלב. דוברים נוספים מסרו כי במהלך השבוע האחרון נהרגו כ-500 בני-אדם – כולל אזחרים, חיילים וטרוריסטים מוסלמים – רק בקרבות שהין באזור העיר חאלב. דוברים נוספים מסרו על בריחתם של כ-50,000 בני-אדם מהעיר לכיוון מעבר-הגבול עם טורקיה. גורמים אחרים מסרו על כ-30,000 בני-אדם לכול היותר.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-7 בפברואר 2016 על הריגתם של 18 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה גם במהלך היממה האחרונה באזור מחוז דיארבקיר. דובר צבאי מסר כי במחוז הזה בלבד נהרגו 718 מאנשי המחתרת הכורדית, וכי המבצע הצבאי הנרחב עומד להסתיים בקרוב.
--
טוניסיה – לוב: מקורות מדיניים רשמיים בטוניסיה מסרו ב-7 בפברואר 2016 על הכוונה לבנות מכשול קרקעי ביטחוני בגבול עם לוב במטרה להגן על טוניסיה מפני חדירות של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית, או ארגון "אל-קאעידה". קטע קטן מהמכשול נחשף במהלך היממה האחרונה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-7 בפברואר 2016 על הריגתם של 125 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו עשרות חיילים עיראקים שנפגעו בהתקפות פתח של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-7 בפברואר 2016 על הריגתם של 6 אזרחים בהפצצה אווירית של סעודיה נשערכה באזור העיר תעז. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים סעודים מירי של טיל שנורה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים המשטח התימני באזור הגבול המשותף.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 בפברואר 2016 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועים ובפעולות צבאיות יזומות שמערכו ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 בפברואר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם ועל פציעתם של 40 נוספים בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור בלוצ'יסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קוויטה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 בפברואר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה במהלך היממה האחרונה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-7 בפברואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-7 בפברואר 2016 על הריגתם של טרוריסט מוסלמי מסודאן בעקבות פיגוע-דקירה שהתבצע באשקלון כלפי חייל צה"ל. כמו כן נמסר על הריגתו של ג'יהאדיסט מוסלמי חבר בכנופיות הערביות הפועלות באזור חברון במהלך עימותים עם כוחותינו שפעלו באזור במהלך יום שישי האחרון ב-5 בפברואר 2016. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 128 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: