Tuesday, February 16, 2016

טרור אסלאמי - 261 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בסוריה; 79 הרוגים בעיראק; 11 הרוגים בדרום-סודאן; 10 טרוריסטים מוסלמים ושר-לשעבר נהרגו בסומליה; 9 לוחמים כורדים וחייל אחד נהרגו בטורקיה; 5 הרוגים בתימן; 4 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו במאלי; 2 חיילים נהרגו באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בקמרון; 2 שוטרים נהרגו מפיצוץ של מכונית-תופת בצפון הקווקז; 2 הרוגים בקשמיר; חייל נהרג בפקיסטן; חייל נהרג בסעודיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בתימן, בלבנון, במצרים, בטורקיה, בניגריה, בסודאן, במאלי, בלוב, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 261 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-15 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור העיר חאלב, במחוז אידליב, בצפון סוריה, בצפון מחוז לטיקיה, בדיר אל-זור, בדרעא, ליד העיר דמשק, בחומס וכנראה גם באזור העיר אל-ראקה. דוברים מקומיים נוספים מסרו על יותר מ-50 הרוגים בהפצצות רוסיות של בתי-ספר ומרפאות במחוז חאלב ובאידליב. טורקיה הכחישה שכוחות קרקעיים של טורקיה פעלו על אדמת סוריה נגד הכוחות הכורדיים הפועלים בצפון סוריה. גורמים ביטחוניים בארה"ב מסרו שהכוחות האמריקאים ביצעו 27 התקפות אוויריות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל סוריה.

Syria - Strikes on Hospitals 

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-15 בפברואר 2016 על הריגתם של 79 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-15 בפברואר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו ביממה האחרונה בידי הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. כמו כן נמסר מפי מקורות תקשורתיים בסעודיה מסרו על הריגתו של חייל סעודי מירי שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו באזור הגבול המשותף עם תימן. סעודיה עורכת תרגיל צבאי ענק בתחומה בהשתתפותן של כ-30 מדינות מוסלמיות.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-15 בפברואר 2016 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בדרום סומליה יממה קודם לכן. כמו כן נמסר על הריגתו של שר-הביטחון לשעבר של סומליה מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר מוגדישו בידי טרוריסטים מוסלמים מזוהים עם ארגון "אל-שבאב".
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-15 בפברואר 2016 על הריגתם של לפחות 11 בני-אדם בסדרה של פעולות צבאיות קטלניות שנערכו במהלך היממה האחרונה ב-4 מקומות שונים ברחבי המדינה. מקור אחד ציין שכל ההרוגים היו אזרחים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו באזור מחוז קונדוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 בפברואר 2016 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו במחוז ווזיריסטן.
--
מאלי – טרור: מקור תקשורתי אחד במאלי מסרו ב-15 בפברואר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים, וכן על הריגתו של חייל אחד מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד בסיס צבאי הנמצא באזור עיר הבירה. המידע התבסס על-פי עדותו של קצין בכיר שהיה בזירה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-15 בפברואר 2016 על הריגתם של 9 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח המדינה. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל טורקי מירי שהתבצע באזור הגבול המשותף עם סוריה. מקור נוסף מסר שהירי התבצע בידי מבריחים שפעלו באזור הגבול המשותף.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – צפון הקווקז: מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-15 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז. דוברי ארגון "המדינה האסלאמית" מסרו שהם אחראים לפיגוע.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-15 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 אזרחים מירי של חיילים הודים במהלך התפרעות אלימה נגד הכוחות ההודים הפועלים בחבל קשמיר. בשל האירוע הוטל עוצר על האזור כולו.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-15 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מוקש שהוטמן בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בגבול המשותף עם ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע


No comments: