Thursday, February 11, 2016

טרור אסלמי - 476 הרוגים ביממה האחרונה

285 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 31 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן;  12 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בקמרון בפיגוע-התאבדות; 6 חיילים נהרגו בטורקיה; 5 הרוגים בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו במאלי; טרוריסט מוסלמי נהרג באלג'יריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בלוב, בתימן, בניגריה, בצ'אד, במאלי, בקמרון, בטורקיה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 476 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-10 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. ארגונים בינלאומיים מסרו על הריגתם של 506 בני-אדם בעיר חאלב בלבד מאז שהחלה המתקפה של הצבא הסורי על העיר בעזרת סיוע אווירי רוסי.  קרבות והפצצות עם נפגעים נוספים היו גם במחוז אידליב, בדרעא, באזור דמשק, בצפון מחוז לטקיה ובאזורים בהם שולטים הכוחות הכורדיים הפועלים בצפון סוריה. ארגונים אזרחיים נוספים מסרו על מצב המוניטארי קטסטרופאלי ליד הגבול עם טורקיה לאור הגעתם של עשרות-אלפי פליטים סורים מאזור העיר חאלב. מקורות מדיניים בבריטניה מסרו שההפצצות הרוסיות בסוריה מחזקות את ארגון "המדינה האסלאמית". עד כה נהרגו בסוריה יותר מ-300,000 בני-אדם; וכן כ-8 מיליון סורים הפכו לפליטים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-10 בפברואר 2016 על הריגתם של 285 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה בצפון עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו כי הקרבות באזור העיר רמאדי עדיין נמשכים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-10 בפברואר 2016 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו באזורים אחדים רחבי תימן במהלך היממה האחרונה. הקואליציה הסעודית מפציצה בתי-חולים הנמצאים בשליטת המיליציות השיעיות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-10 בפברואר 2016 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז בגלאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 בפברואר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של תקריות שהיו בין כוחות-הביטחון של פקיסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-10 בפברואר 2016 על הריגתם של 31 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" ועל תפיסתם של 18 נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון ניגריה. דובר צבאי נוסף מסר שכוחות הצבא הצליחו לשחרר 324 בני-אדם שהיו שבויים בידי הארגון.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-10 בפברואר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון קמרון. גורם נוסף מסר שזה היה פיגוע-התאבדות כפול.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-10 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" הפועלים בצפון מאלי.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-10 בפברואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה מזרחית לעיר הבירה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-10 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 חיילים ושל שוטר אחד בשתי התקפות של המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 חיילים נוספים בתקריות שהיו ב-9 בפברואר 2016 בדרום-מזרח טורקיה.
==
ד"ר יוחאי סלע