Saturday, February 20, 2016

טרור אסלאמי - 362 הרוגים ביממה האחרונה

146 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלוב; 21 הרוגים בקמרון בשני פיגועי-התאבדות; 18 הרוגים בדרום-סודאן; 15 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 15 הרוגים בתימן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; טרוריסט מוסלמי נהרג בירושלים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, במאלי, בסודאן, בתימן, בסומליה, בקמרון, במצרים, בלבנון, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 362 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-19 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי רוסיה, ארה"ב, בריטניה וחיל-האוויר הסורי בכל רחבי סוריה. גורמים בינלאומיים מסרו על שיחות "רציניות" בנוגע להפסקת-אש בסוריה, אולם בינתיים נרשמו עשרות קרבות עם נפגעים רבים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. גורמים כורדיים מסרו על הצלחות קרקעיות נוספות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון-מזרח סוריה. דוברים מקומיים נוספים מסרו שארה"ב ורוסיה ממשיכות לחסל אזרחים סורים רבים חפים-מפשע בהפצצות אוויריות קשות הנערכות במטרה לסייע לארגונים המקבלים סיוע במסגרת האינטרסים של רוסיה וארה"ב בסוריה. בשנת 2015 הופצצו בסוריה כ-70 בתי-חולים ומרפאות שגרמו להריגתם של כ-7,000 בני-אדם – כך מסר הארגון "רופאים ללא גבולות" (לא קשור לארגון הישראלי המטורלל "רופאים לזכויות אדם").
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-19 בפברואר 2016 על הריגתם של 146 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. בגלל ירידה חדה בהכנסות מנפט, עיראק החליטה לצמצם את התמיכה הכספית במיליציות השיעיות המסייעות לצבא העיראקי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-19 בפברואר 2016 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של "הקואליציה הסעודית" שנערכו בעיקר באזור צנעא, באזור העיר תעז ובצפון תימן במחוז סעדה.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים באו"ם מסרו ב-19 בפברואר 2016 על הריגתם של 18 בני-אדם בין שתי מליציות חמושות הפועלות במחנה פליטים הנמצא בחסות האו"ם. מקורות נוספים מסרו שבמחנה מתגוררים כ-47,000 בני-אדם שמצאו מקלט במחנה בעקבות מלחמת-האזרחים המתחוללת במדינה הצעירה מאז חודש דצמבר 2013. בין ההרוגים היו 2 רופאים זרים
--
לוב – מלחמת-אזרחים – ארה"ב: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-19 בפברואר 2016 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה אווירית של מטוסי-קרב אמריקאים שפעלו באזור העיר סבראטה.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 בפברואר 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז ננגרהאר – מחוז הנמצא בשליטתו של ארגון "המדינה האסלאמית".
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-19 בפברואר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור גוליסטן הנמצא בבלוצ'יסטן.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקמרון מסרו ב-19 בפברואר 2016 על הריגתם של 21 בני-אדם בשני פיגועי-התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה במקום הומה-אדם. יותר מ-50 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-19 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית מיוחדת של היחידה ללוחמה בטרור שפעלה באזור עיר מוברדס הנמצאת בצפון אלג'יריה השוכנת לחוף הים-התיכון.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-19 בפברואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות פיגועי-דקירה שהתבצע נגד כוחותינו הפועלים בירושלים. 2 חיילים נפצעו בפיגוע. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 136 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע