Wednesday, February 17, 2016

טרור אסלאמי - 397 הרוגים ביממה האחרונה

162 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקמרון; 70 הרוגים בסוריה; 60 טרוריסטים מוסלמים שיעים ו-3 אזרחים נהרגו בתימן; 55 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 42 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בפקיסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים נעצרו בבלגיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בהודו, בתימן, בלוב, בטורקיה, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 397 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-16 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. גורמים מקומיים נוספים מסרו על קשיים רבים בהם נתקל הצבא הסורי במהלך המצור על העיר חאלב, וזאת למרות הסיוע האוויר הקטלני של רוסיה. בתוך כך נמסר על מספר גבוה של אזרחים הרוגים. טורקיה משיכה להפציץ יעדים כורדים הנמצאים בסוריה ליד הגבול הטורקי. מקורות ביטחוניים בבלגיה מסרו על מעצרם של 10 טרוריסטים מוסלמים בבריסל בעקבות פעולה משטרתית לחשיפתה של רשת גיוס לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה.

היחידות הכורדיות פעולות ליד הגבול הטורקי

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-16 בפברואר 2016 על הריגתם של 42 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-6 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של 9 חיילים בהתרסקות מסוק צבאי באזור העיר בגדאד. מקורות טורקיים מסרו על חשש הולך וגובר בנוגע לשימוש בגז חרדל בידי ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בעיראק ובסוריה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-16 בפברואר 2016 על הריגתם של כ-60 טרוריסטים מוסלמים שיעים בהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית שפעלה במהלך היממה הקודמת באזור העיר תעז ובמוקמות נוספים. דוברים צבאיים בתימן מסרו שבין ההרוגים היו מפקדים בכירים במיליציות השיעיות החמושות. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 אזרחים הפצצות של סעודיה נערכו בצפון תימן ליד הגבול המשותף עם סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן – המדינה האסלאמית: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 בפברואר 2016 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית צבאית שנערכה במהלך היממה הקודמת באזור מחוז ננגרהאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 בפברואר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של תקריות ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים ברחבי פקיסטן. בחודשים באחרונים ניכרת ירידה חדה במספר ההרוגים בפיגועי טרור אסלאמיים בעקבות פעילות צבאית מוגברת מאוד נגד כל הארגונים הפועלים בפקיסטן.
--
קמרון – טרור אסלאמי - ניגריה: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-16 בפברואר 2016 על הריגתם של 162 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול עם ניגריה במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים נוספים מסרו שהמבצע היה בשיתוף-פעולה עם ניגריה. במהלך המבצע שוחררו 68 ילדים, 36 נשים ו-8 גברים שהוחזקו בשבי בידי ארגון "בוקו חראם".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: