Sunday, February 7, 2016

טרור אסלאמי - 445 הרוגים ביממה האחרונה

200 הרוגים בסוריה; 174 הרוגים בעיראק; 33 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן;  25 הרוגים בתימן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 10 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בסומליה; 10 הרוגים בלוב; 4 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו במאלי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בלוב, בסומליה, במאלי, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 445 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-6 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם בסדרה של הפצצות קשות מאוד שרובן נערכו באזור העיר חאלב וחלקן בערים אחרות במהלך היממה האחרונה. גורמים בינלאומיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 150 בני-אדם שנפגעו בהפצצות מסיביות של רוסיה שנערכו באזור העיר חאלב. דוברים בטורקיה מסרו כי במעבר-הגבול בין בין טורקיה לסוריה מתגודדים יותר מ-25,000 בני-אדם שברחו מחאלב המופצצת, וכי עוד אלפים רבים מתכוננים להגיע למעבר-הגבול המטרה למצוא מקלט בטורקיה. מקורות בלבנון מסרו על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" שנפגעו בקרבות באזור העיר חאלב.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-6 בפברואר 2016 על הריגתם של 174 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו על פציעתם של 3 חיילים בריטים שהיו במשימה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" באזור העיר מוסול. עוד עשרות חיילים עיראקים נהרגו במחוז אל-אנבר.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-6 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו באזורים רבים ברחבי תימן. מקורות שיעים בתימן ומקורות המזוהים עם איראן מסרו על הריגתם של יותר 110 אנשי מיליציה סעודית בפעולת-תגמול שנערכה באזור מאריב. לידיעה הזו אין אישור ממקור סעודי או תימני המזוהה עם "הקואליציה הסעודית.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-6 בפברואר 2016 על הריגתם של 10 מורדים סודאנים מדארפור שפעלו בלוב באזור העיירה קופרא. במהלך היומיים האחרונים נהרגו יותר מ-30 בני-אדם בקרבות האלה. מקורות נוספים מסרו על קרבות כבדים מאוד בעיירה במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-6 בפברואר 2016 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחזו ננגרהאר. 3 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז קונאר שנעשה כנראה על-פי בקשה פקיסטנית.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בסומליה מסרו ב-6 בפברואר 2016 שכוחות "האיחוד האפריקאי" הצליחו לסלק את ארגון "אל-שבאב" שכבש את עיר-הנמל מרקה יממה קודם לכן. במהלך הפעולה נהרגו לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים וחייל סומלי אחד.
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-6 בפברואר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים ושל חייל אחד בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" שנערכה על בסיס של האו"ם הנמצא באזור העיר טימבוקטו.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-6 בפברואר 2016 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני במהלך היממה אחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: