Thursday, February 25, 2016

טרור אסלאמי - 286 הרוגים ביממה האחרונה

64 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 35 הרוגים באפגניסטן; 23 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 20 טרוריסטים ו-3 חיילים נהרגו בפיליפינים; 20 הרוגים בתימן; 20 הרוגים בלוב; 12 טרוריסטים מוסלמים ו-2 שוטרים נהרגו במצרים; 10 הרוגים במאלי; 9 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 6 הרוגים בפקיסטן; חייל נהרג בסעודיה; חייל נהרג בגוש-עציון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בניגריה, בסומליה, בלוב, במצרים, בטורקיה, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 286 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. קרבות עם נפגעים רבים נרשמו באזור העיר חאלב, במחוז אידליב, באזור העיר דרעא, בדיר אל-זור, בחומס ובאזורים הקרובים לעיר דמשק. ארגון "אמנסטי" מסר על הריגתם של יותר מ-600 אזרחים סורים הפצצות שנערכו בידי חיל-האוויר של רוסיה עד כה, וכי יותר מ-500,000 בני-אדם נאלצו לעזוב את בתיהם בשל כך. ארגוני המורדים בסוריה מסרו על הריגתם של כ-15 חיילים רוסים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד בסיס צבאי רוסי באזור לטקיה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של 64 הרוגים בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי-עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי-עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים מסרו על הריגתם של 12 כורדים בהפצצות טורקיות שנערכו בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו בידי "הקואליציה הסעודית" הפועלת בתימן. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל סעודי מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים באזור הגבול המשותף עם תימן. גורמים רשמיים בתימן מסרו שטרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" משתתפים בקרבות לצד המיליציות השיעיות.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בקרבות שפרצו באזור העיר בנגאזי במהלך כיבושן של שכונות אחדות שהיו בידי ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים של ממשלת טוברוק מסרו שכוחותיהם הצליחו להשתלט על השכונות האלה לאחר יומיים של קרבות קשים.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים ושל 15 אזרחים בסדרה של קרבות ופיגועי טרור שהיו ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים לא רשמיים בפקיסטן מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של תקריות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של 23 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. במהלך הפעולה שוחררו יותר מ-150 בני-אדם שהיו בשבי בידי הארגון. גורמים צבאיים בקמרון מסרו שהמבצע היה בשיתוף-פעולה עם צבא הקמרוני.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות שהיו בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון המדינה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בצפון-סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של 9 כורדים (אולי אזרחים) בהפצצה אווירית שנערכה על יעדים הקושרים למחתרת הכורדית הפועלת ליד הגבול עם סוריה.
--
פיליפינים – טרור: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים ושל 3 חיילים בסדרה של קרבות שהיו בדרום הפיליפינים במהלך שלושת הימים האחרונים. דובר צבאי מסר שלא ידועה בוודאות זהותם של הטרוריסטים. באזור זה פעולות קבוצות טרור אסלאמיות רבות.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתו של קצין במילואים במהלך ניסיון למנוע פיגוע-דקירה שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי שפעל באזור גוש-עציון. הקצין נהרג מירי של כוחותינו שניסו למנוע את הפיגוע. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 33 ישראלים – כולל חיילים וחיילות.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: