Friday, February 26, 2016

טרור אסלאמי - 347 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים בעיראק; 47 טרוריסטים מוסלמים ו-3 חיילים נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בפקיסטן; 17 הרוגים בתימן; 17 הרוגים בלוב; 12 הרוגים בדארפור; 11 לוחמים כורדים וחייל נהרגו בטורקיה; 4 הרוגים בניגריה; 180 חיילים קנייתים נהרגו בהתקפה אחת שנערכה בינואר 2016 בסומליה; מטוסי קרב סעודים נחתו בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 347 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-25 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה באזורים רבים ברחבי סוריה. על-פי הדיווחים הללו נודע שמרבית ההרוגים היו חיילים סורים וטרוריסטים מוסלמים שנפגעו בקרבות קשים שהיו במחוז חאלב ובקרבות בין ארגון "המדינה האסלאמית" לכוחות הכורדיים הפועלים בצפון-סוריה.  כמו כן, נמסר מפי גורמים צבאיים רשמיים בסוריה על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים בהתקפה רחבת-היקף שנערכה בצפון מחוז לטקיה. גורמים אזרחיים בסוריה מסרו על הריגתם של לפחות 25 אזרחים בהפצצות אוויריות ומירי של פצצות מגרמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בעיר חלאב.

International Military Review – Syria

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-25 בפברואר 2016 על הריגתם של 60 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בעיקר בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. גורמים רשמיים בטורקיה מסרו על התקפות אווירות נוספות שנערכו בצפון עיראק שבמהלכם נהרגו לפחות 12 מאנשי המחתרת הכורדית. בפיגוע התאבדות שהתבצע במסגד שיעי בבגדאד נהרגו לפחות 15 בני-אדם.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-25 בפברואר 2016 על הריגתם של לפחות 17 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. מקור במיליציה השיעית בתימן מסר על הריגתם של 50 חיילים סעודים בהתקפת טילים שנורו לעבר סעודיה. אין לכך אישור רשמי בסעודיה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-25 בפברואר 2016 על עריפת ראשיהם של 11 אנשי-ביטחון לובים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר סבראטה. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 אזרחים באזור זה בידי טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. כמו כן נמסר ממקורות צבאיים של ממשלת טוברוק על הצלחות נוספות באזור העיר בנגאזי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-25 בפברואר 2016 על הריגתם של לפחות 53 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של קרבות בין כוחות-הביטחון של אפגניסטן לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן". כמו כן נמסר על הריגתם של 3 חיילים אפגאניים בפעילות זו שנערכה במקביל במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. עוד נמסר על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בשל תקלה טכנית.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים – בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-25 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-12 בני-אדם בהסדרה של התקפות שנערכו בידי טרוריסטים מקומיים הפועלים בצפון חבל דארפור.
--
טורקיה – כורדים: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-25 בפברואר 2016 על הריגתו של חייל טורקי בקרבות שהיו בדרום-מזרח טורקיה נגד אנשי המחתרת הכורדית הפועלת באזור. בהודעה נוספת נמסר על הריגתם של 11 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו שמטוסי-קרב סעודים החלו לנחות בטורקיה לקראת גיבוש קואליציה נוספת למלחמה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה.
--
קניה – טרור – סומליה: נשיא סומליה מסר ב-25 בפברואר 2016 על הריגתם של 180 חיילים קנייתים בהתקפה אחת שנערכה על-ידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחודש ינואר 2016 על בסיס צבאי הנמצא בדרום סומליה. זו ההתקפה הקטלנית ביותר של הארגון מאז שהוא החל לפעול לפני כ-10 שנים. דוברים רשמיים בקניה סירבו לנקוב במספר ההרוגים בהתקפה. באפריל 2015 נערכה התקפה קטלנית בידי הארגון שבהמלכה נהרגו לפחות 150 בני-אדם.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 בפברואר 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Made in Israel - 2016
Tel Aviv - Ramat Aviv

No comments: