Sunday, February 28, 2016

טרור אסלאמי - 316 הרוגים ביממה האחרונה

92 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 64 הרוגים בעיראק; 33 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים באפגניסטן בשני פיגועי-התאבדות; 23 חיילים נהרגו בסודאן; 19 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בפיליפינים; 15 הרוגים בתימן; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן;  10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 7 לוחמים כורדים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בטורקיה; 7 חיילים נהרגו בלוב; 3 הרוגים במצרים; מכונית-תופת הופעלה בדרום-תאילנד; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, במאלי, במצרים, בתימן, בסודאן, בסומליה, בלבנון, בלוב, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 316 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם ביום הראשון של הפסקת-האש שנכנסה לתקופה ביום שבת לפנות בוקר. עוד 23 הרוגים נרשמו שעות אחדות לפני כניסתה לתוקפה של הפסקת-אש בסדרה ארוכה מאוד של התקפות אוויריות שנערכו בעיקר באזור העיר חאלב ובאזור דמשק. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים לאורך היממה האחרונה באזורים בהם שולטים הכורדים ובאזורים בהם שולט ארגון "המדינה האסלאמית" – בעיקר באזור תל-אביאד. בין ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו 2 אזרחים שנהרגו מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר אל-חמה, וכן נמסר על הריגתם של 3 מורדים ושל 2 חיילים בהיתקלות שהייתה באזור העיר חאלב. מקורות ערביים מסרו גם על הריגתם של אזרחים אחדים בהפצצות של הצבא הסורי. טורקיה הודיעה שהיא תמשיך לתקוף יעדים של המחתרת הכורדית הפועלת בסוריה.

Russia halts air strikes as Syria truce takes hold
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 64 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, ובקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 15 בני-אדם בשתי התקפות עיקריות שנערכו במהלך היממה האחרונה באזור העיר צנעא ובמחוז מאריב. סעודיה שלחה אזהרה לממשלת לבנון שעליה להפסיק לאלתר את פעילותו של ארגון "חיזבאללה" בתימן. הבעיה היא, שלממשלת לבנון אין כל שליטה על הארגון.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 7 חיילים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר בנגאזי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 11 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו במחוז קונאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית אווירית יזומה שנערכה במהלך היממה באחרונה באזור צפון ווזיריסטן. דובר צבאי רמשי מסר שהפעולה האחרונה נעשתה במסגרת מבצע צבאי רחב שנועד להשמיד את מתחמי האימונים ובסיסי הטרור של כל הארגונים הפועלים באזור.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים ב"איחוד האפריקאי" מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה ממהלך היממה הקודמת.
--
סודאן – קורדופן: דוברים במחוז קורדופן מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 23 חיילים סודאנים של ממשלת חרטום בעקבות התקפה קטלנית מאוד של מורדים מקומיים הפועלים להתנתק מסודאן האסלאמית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 92 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה בשיתוף פעולה עם הצבא הקמרוני. במהלך הפעולה שוחררו כ-850 בני-אדם היו בשבי בידי הארגון.
--
מצרים – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם בעימותים קטלניים בין חברי תנועת "האחים המוסלמים" לאנשי כוחות-הביטחון. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור גיזה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 7 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית שהייתה באזור הגבול המשותף עם סוריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי - תאילנד: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 19 טרוריסטים מוסלמים נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה נגד ארגון המזוהה עם "המדינה האסלאמית". עד כה נהרגו בפעילות זו 61 טרוריסטים מוסלמים. כמו כן נמסר מפי גורמים רשמיים בתאילנד על מפציעתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==

ד"ר יוחאי סלע