Thursday, February 18, 2016

טרור אסלאמי - 356 הרוגים ביממה האחרונה

118 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 57 חיילים נהרגו באפגניסטן; 28 הרוגים בפיגוע-התאבדות בטורקיה; 20 הרוגים בדארפור; 13 חיילים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בפיגוע-התאבדות בתימן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 3 אזרחים נהרגו במאלי; 3 הרוגים בפיליפינים בפיגוע אסלאמי; חייל נהרג בתאילנד בפיגוע אסלאמי; העיתונאי הוותיק מוחמד חסנין היכל מת בקהיר בגיל 92; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 356 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-17 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור חאלב, באידליב, בדרעא, בדיר אל-זור, באזור דמשק, בחומס ובהפצצות נוספות של כוחות-זרים שפעלו באזור העיר אל-רקאה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים נוספים בעיר חאלב מסרו שמטוסים רוסים כותשים עד עפר חלקים רחבים מהעיר חאלב.  תושבים מקומיים בחאלב מסרו על כ-8 התקפות אוויריות על העיר בכל יום, ומסביב לעיר נערכות כ-15 התקפות אוויריות מידי יום.
--
טורקיה – טרור: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-17 באפריל 2016 על הריגתם של 28 בני-אדם ועל פציעתם של כ-60 נוספים בפיגוע-התאבדות שהתבצע באמצעות מכונית-תופת שהופעלה במרכז אנקרה. גורמים נוספים מסרו שמרבית הנפגעים היו חיילים. גורמים נוספים האשימו הן את המחתרת הכורדית והן את ארגון "המדינה האסלאמית" במעשה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-17 בפברואר 2016 על הריגתם של 118 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות מדיניים בקנדה מסרו על בקשתם מממשלת עיראק לחקור את הריגתם של 55 יזידים שחוסלו בידי המליציות השיעיות הפועלות בשם ממשלת עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 בפברואר 2016 על הריגתם של 13 חיילים בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" שפעלו בדרום תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-17 בפברואר 2016 על הריגתם של 52 חיילים ושוטרים במהלך היומיים האחרונים בסדרה ארוכה מאוד של קרבות שהיו במחוז הלמנד נגד ארגון "הטליבאן". מקורות אזרחים במחוז מסרו שארגון "הטליבאן" ערך התקפות קשות מאוד של מתקנים צבאיים ומשטרתיים הנמצאים ברחבי המחוז. כמו כן נמסר על מאות חיילים ושוטרים הנמצאים כרגע תחת מצור של טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו במחוז קנדהאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 בפברואר 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז פנג'אב במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-17 בפברואר 2016 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שנערכו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו כ-25 ק"מ מערבית לעיר מוגדישו. כל ההרוגים היו כנראה אזרחים.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-17 בפברואר 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של קרבות שפרצו בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלת במזרח חבל דארפור. עשרות רבות של בני-אדם נוספים נפצעו בתקריות הללו.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-17 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 אזרחים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון מאלי נגד מתחם השייך לרשות המכס של המדינה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-17 בפברואר 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של מצרים שפעלו בצפון סיני. לדברי המקורות, האירוע התרחש ב-16 בפברואר 2016. מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-17 בפברואר 2016 על מותו של העיתונאי מוחמד חסנין הייכל בביתו שבקהיר בגיל 92. עוד נמסר על מותו של הדיפלומט המצרי בוטרוס בוטרוס ראלי בגיל 93. ראלי היה מזכ"ל האו"ם בין השנים 1996-1992.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-17 בפברואר 2016 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בפיליפינים מסרו ב-17 בפברואר 2017 על הריגתם של 3 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים. מקורות צבאיים הוסיפו כי בעקבות המקרה התפתח קרב בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים, אולם לא נמסר על נפגעים נוספים במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע