Monday, February 15, 2016

טרור אסלאמי - 410 הרוגים ביממה האחרונה

280 הרוגים בסוריה; 54 הרוגים בעיראק; 30 אזרחים ו-10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 10 הרוגים בתימן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 6 חיילים נהרגו באפגניסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בשומרון ובירושלים; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 2 חיילים נהרגו במצרים; טרוריסט מוסלמי נהרג באלג'יריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בניגריה, במאלי, בלוב, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 410 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-14 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-180 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. בין ההרוגים היו לפחות 100 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בהפצצות קשות בדיר אל-זור. עוד נמסר על גילויו של קבר-אחים בו היו לפחות 100 בני-אדם שהוצאו-להורג בידי ארגון "המדינה האסלאמית" שפעל מזרחית לדיר אל-זור. דוברים רשמיים בסעודיה מסרו שמטוסים סעודים נשלחו לטורקיה במטרה לסייע במלחמה נגד ארגון "המדינה האסלאמית", אולם הסיוע כולו מנוצל על-ידי טורקיה להפצצות אוויריות קשות נגד הכורדים הפועלים בצפון סוריה. כמו כן נמסר ששתי המדינות אינן פוסלות פעילות קרקעית משותפת בסוריה. גם דובאי הצהירה שמטוסיה נשלחו לסייע לטורקיה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים כורדים בסוריה מסרו על הריגתם של לפחות 30 לוחמים כורדים בהפצצות של טורקיה. עוד נמסר מפי דוברים רשמיים בסעודיה שיש להביא לסילוקו של אסד גם בכוח צבאי. דוברים צבאיים רשמיים בסוריה מסרו על התקדמות נוספת של הצבא הסורי באזור העיר חאלב במהלך היממה האחרונה. התקשורת הרוסית כולה עומדת לימינו של פוטין על רקע המשבר עם המערב בנושא הסורי.

קרבות בחאלב בהשתתפותם של טרוריסטים מוסלמים מרוסיה

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות עצמאיים בעיראק מסרו ב-14 בפברואר 2016 על הריגתם של 54 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ואזרחיים מסרו ב-14 בפברואר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 5 בני-אדם שנפגעו בהתקפה של ארגון "אל-קאעידה" שנערכה על מתקן הקשור לתעשיית הנפט. מקורות צבאיים בסעודיה מסרו שהם הצליחו ליירט טילי סקאד שנורו לעבר סעודיה בידי המיליציות השיעיות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-14 בפברואר 2016 על הריגתם של 6 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". מקורות באו"ם מסרו כי בשנת 2015 נהרגו 3,545 אזרחים נהרגו ויותר מ-6,500 נפצעו בעקבות פעילות מלחמתית וטרוריסטית של כל הכוחות הפועלים ברחבי אפגניסטן. זו שנה, הייתה השנה הקשה ביותר מאז שנת 2009.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-14 בפברואר 2016 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז בלוצ'יסטן במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-14 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בכירים בארגון "אל-שבאב" בפעילות יזומה שנערכה בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-14 בפברואר 2016 על הריגתם של 30 אזרחים בשתי התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. דובר צבאי בניגריה מסרו על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-14 בפברואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה מזרחית לעיר הבירה. כמו כן נמסר על הריסתם של 10 בונקרים וכן על תפיסתו של נשק במהלך הפעולה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-14 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 חיילים במהלך ניסיון לפרק פצצה שהוטמנה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-14 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בעקבות פיגוע-ירי לעבר כוחותינו שפעלו ליד גדר-המערכת באזור עראקה. שעות אחדות לאחר מכן נהרג טרוריסט מוסלמי במהלך ניסיון לבצע פיגוע-דקירה נגד כוחותינו שפעלו בירושלים. בשעות הערב נהרגו 2 טרוריסטים מוסלמים שניסו לבצע פיגוע נגד כוחותינו שפעלו באזור שער שכם. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי-ישראל 134 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע