Thursday, February 4, 2016

טרור אסלאמי - 332 הרוגים ביממה האחרונה

100 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 70 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בתימן; 29 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 27 הרוגים בעיראק; 20 טרוריסטים מוסלמים ו-14 אזרחים נהרגו בפקיסטן; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלבנון; 6 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בטוניסיה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בירושלים; לוחמת מג"ב נהרגה בירושלים;  טרוריסט מוסלמי נהרג באלג'יריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בטורקיה, במצרים, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 332 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-3 בפברואר 2016 על הריגתם של 70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים בלבנון על הריגתם של לפחות 7 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו ליד הגבול המשותף בין לבנון וסוריה עם הצבא הלבנוני ועם טרוריסטים אנשי ארגון "חיזבאללה". דובר צבאי בלבנון מסר שכוחות-הביטחון של לבנון הרגו לפחות 2 טרוריסטים מוסלמים, וכן נעצרו לפחות 27 נוספים. מקורות בחיזבאללה מסרו שכוחותיהם הרגו לפחות 4 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "ג'בהת אל-נוסרה".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-3 בפברואר 2016 על הריגתם של 27 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-3 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בעיקר באזור העיר צנעא. גורמים נוספים מסרו על קרבות קשים שנערכו כ-60 קילומטר מהעיר צנעא בין אנשי הקואליציה הסעודית לבין המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן. בקרבות אלה בלבד נהרגו יותר מ-30 בני-אדם.
--
אפגניסטן – המדינה האסלאמית: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 בפברואר 2016 על הריגתם של 29 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית של ארה"ב שנערכה במחוז ננגרהאר. במהלך ההתקפה נהרסה גם תחנת הרדיו של הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 בפברואר 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים בפעילות אווירית יזומה שנערכה בצפון ווזיריסטן. עוד נמסר על הריגתם של 14 מאנשי השבטים המתגוררים בצפון ווזיריסטן במהלך התקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם הטליבאן הפקיסטני.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-3 בפברואר 2016 על הריגתם של 100 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה. במהלך הפעולה שוחררו יותר מ-1,200 בני-ערובה שהוחזקו בידי אנשי הארגון.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-3 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה הקודמת לאיתור פעילי טרור הפועלים באזור החוף של טוניסיה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-3 בפברואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה הקודמת.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-3 בפברואר 3016 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים בסיני וכן על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים באזור העיר קהיר בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-3 בפברואר 2016 על הריגתם של 6 מאנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה במהלך בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה הקודמת.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-3 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים שניסו לבצע סדרה של פיגועי טרור נגד אזרחים ישראלים, ליד שער שכם בירושלים. שתי לוחמות צה"ל, שמנעו את הפיגוע הקטלני, נפצעו באורח קשה מאוד – אחת מהן מתה מפצעיה זמן קצר לאחר הפיגוע. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 126 טרוריסטים מוסלמים.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: