Wednesday, February 24, 2016

טרור אסלאמי - 467 הרוגים ביממה האחרונה

239 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 43 טרוריסטים מוסלמים מארגון המדינה-האסלאמית נהרגו באפגניסטן; 30 הרוגים בתימן; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 הרוגים בפיליפינים בפיגוע אסלאמי; טרוריסט מוסלמי נהרג בטוניסיה; חייל נהרג בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בטורקיה, בקווקז, בלוב, בסומליה, בניגריה, בסודאן, בתימן, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 467 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים ומקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-23 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים צבאיים רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של כ-95 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במבצעים צבאיים יזומים שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה כולל במחוז אידליב. גורמי האופוזיציה בסוריה העבירו לארה"ב ורוסיה את תנאיהם לקראת הפסקת-האש שתיכנס לתוקפה ב-27 בפברואר 2016. אסד הסכים להפסקת-אש בתנאי שהלחימה נגד ארגוני הג'יהאד הסונים תימשך ללא מגבלות.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 בפברואר 2016 על הריגתם של 239 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים ממשלתיים רשמיים בעיראק  שהחלה בנייתה של חומה ביטחונית סביב העיר בגדאד. מקורות מדיניים נוספים בעיראק מסרו שארגון ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בעיר מוסול הוציא-להורג כ-4,000 בני-אדם מאז כיבושה של העיר ביוני 2014.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 בפברואר 2016 על הריגתם של 30 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בידי "הקואליציה הסעודית" הפועלת בתימן, בין ההרוגים היו 2 מפקדים בכירים במנגנון הביטחון של ממשלת עדן הפרו-סעודית.  מקור תקשורתי איראני מסר על הריגתם של כ-60 בני-אדם בהפצצות סעודיות שהיו במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – המדינה-האסלאמית: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 בפברואר 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית אווירית יזומה שנערכה במחוז ננגרהאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-23 בפברואר 2016 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בצפון ווזיריסטן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בטוניסיה מסרו ב-23 בפברואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון "אל-קאעידה" בהיתקלות שהייתה ליד הגבול המשותף עם אלג'יריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-23 בפברואר 2016 על הריגתו של חייל טורקי בהיתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלת במחוז דיארבקיר. ארגונים כורדיים בטורקיה מאשימים את ממשלת טורקיה ואת הצבא הטורקי בטבח הנערך בכורדים המתגוררים בדרום-מזרח טורקיה. עוד נמסר שהארגונים האלה מאשימים את הצבא הטורקי בהוצאתם-להורג של כורדים ובהצתתן של עשרות גופות של הרוגים כורדים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של הפיליפינים לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אבו סיאף" הפועל בדרום המדינה. ארגון "אבו סיאף" מזוהה בעיקר עם ארגון "אל-קאעידה".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: