Friday, February 19, 2016

טרור אסלאמי - 339 הרוגים ביממה האחרונה

140 הרוגים בסוריה; 79 הרוגים בעיראק; 45 טרוריסטים מוסלמים ו-3 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בתימן; 16 חיילים נהרגו בסודאן; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 9 שוטרים נהרגו בפקיסטן; 8 חיילים נהרגו בטורקיה; שוטר נהרג במצרים; ישראלי נרצח בשומרון; טרוריסט מוסלמי נהרג בשומרון; 32 ישראלים נרצחו מאז ה-1 באוקטובר 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בתאילנד, בלוב, בסומליה, בתימן, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בניגריה, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 339 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה ומקורות תקשורתיים הקשורים למשטר מסרו ב-18 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-140 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים נוספים מסרו כי בין ההרוגים היו לפחות 100 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של קרבות קרקעיים היו במחוז חאלב במהלך היומיים האחרונים. עוד נמסר על עשרות הרוגים בהפצצות אוויריות שהיו באזור העיר חומס ובמחוז דרעא ובאזור העיר אל-חסכה. גם במקרה הזה נמסר שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בשני האזורים האלה. עוד נמסר על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסוריה במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים מאשימים את ארה"ב בהרג של 15 אזרחים בהפצצה אמריקאית שנערכה באזור העיר אל-ראקה. מקורות באו"ם מסרו על כ-50,000 בני-אדם נוספים שאיבדו את בתיהם בשל הקרבות הנערכים בדרום סוריה במהלך חודשי החורף האחרונים. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו שרוסיה החלה להפעיל את מטוס הריגול המתוחכם ביותר שלה בסוריה. המטוס הגיע לאזור לטקיה לפני ימים אחדים.

 הפצצה אמריקאית באל-חסכה - 38 הרוגים
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-18 בפברואר 2016 על הריגתם של 8 חיילים בשתי התקפות של המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. (2 מהחיילים נהרגו שעות אחדות לפני הפיגוע הקטלני באנקרה). מקורות צבאיים בטורקיה ומקורות צבאיים בעיראק מסרו על התקפה אווירית טורקית על יעדים כורדים הנמצאים בצפון בעיראק על רקע הריגתם של 28 בני-אדם באמצעות מכונית-תופת שהופעלה בעיר אנקרה יממה קודם לכן. טורקיה מאשימה את המחתרת הכורדית ה-PKK בפיגוע הקטלני. אולם גורמים מקומיים מסרו שהאשמה נשמעת מפוקפקת למדי לאור ההודעה הטורקית שהיא הצליחה לחשוף בתוך שעות אחדות את מי שביצע את הפיגוע.  לטורקיה מאוד נוח להאשים את הכורדים לאור ההתפתחות ביחסים בין הארגונים הכורדיים הפועלים בסוריה לבין ארה"ב.

Turkey: 6 killed in bomb attack
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-18 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר 79 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים רחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הפלתו של מסוק צבאי עיראקי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". בהפצצות טורקיות שנערכו על יעדים כורדיים בצפון-עיראק, נהרגו לפחות 70 לוחמים כורדים – כך טען ראש-ממשלת טורקיה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 בפברואר 2016 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. מקור תקשורתי נוסף מסר שמרבית ההרוגים היו בעקבות הפצצה אווירית שנערכה באזור העיר צנעא.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים סודאן מסרו ב-18 בפברואר 2016 על הריגתם של 16 חיילים בהתקפה של מורדים מקומיים הפועלים באזור מדינת הנילוס הכחול – אזור השואף להתנתק מסודאן האסלאמית של ממשלת חרטום.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-18 בפברואר 2016 על הריגתם של 45 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים רחבי אפגניסטן. מרבית ההרוגים היו במחוז בדאחשאן. מקורות בשבדיה מסרו על הריגתם של 3 בני-אדם בפשיטה של הצבא האפגאני על קליניקה המנוהלת במימון שבדי הפועלת במחוז וורדאק.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 בפברואר 2016 על הריגתם של 9 שוטרים התקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" הפועלים בצפון-מערב פקיסטן. מקורות נוספים מסרו שהארגון ערך התקפה של שני מתחמים משטרתיים באזור בו-זמנית. דוברים נוספים מסרו שהאירועים הקטלניים הללו התבצעו ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
סומליה – טרור – קניה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-18 בפברואר 2016 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יוזמה של קניה שנערכה בדרום סומליה. מקור צבאי בקניה מסר שבין ההרוגים היה ראש-המערך המודיעיני של ארגון "אל-שבאב" הפועל בסומליה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-18 בפברואר 2016 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד נקודת-ביקורת משטרתית הנמצאת באזור גיזה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-18 בפברואר 2016 על רציחתו של צעיר ישראלי בידי 2 טרוריסטים מוסלמים בפיגוע-דקריה שהיה בשומרון. אזרחים ישראלים אמיצים נטרלו את שני הטרוריסטים, ואחד מהם נהרג. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 135 טרוריסטים מוסלמים.  מאז ה-1 באוקטובר 2015 נרצחו ברחבי ישראל 32 ישראליםכולל חיילים וחיילות.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: