Monday, February 22, 2016

טרור אסלאמי - 442 הרוגים ביממה האחרונה

245 הרוגים בסוריה; 145 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים בתימן; 11 אזרחים נהרגו באפגניסטן;  5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בקשמיר; 3 לוחמים כורדים ו-3 חיילים נהרגו בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בשומרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בסומליה, בקשמיר, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 442 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-21 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-230 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו על מרבית הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 100 בני-אדם שנפגעו בשני פיגועי-תופת שהתבצעו באמצעות מכוניות שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר חומס. עוד נמסר על הריגתם של כ-60 בני-אדם בפיגוע קטלני שהתבצע באזור העיר דמשק בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים כורדיים בסוריה מסרו על הריגתם של לפחות 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו צפונית לעיר אל-ראקה. כמו כן נמסר שטורקיה ממשיכה להפציץ יעדים כורדיים הנמצאים בצפון סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של כ-50 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות עם כוחות-הביטחון של סוריה הפעולים באזור העיר חאלב. ארגון "המדינה האסלאמית" מסר שאנשיו אחראים להריגתם של 3 חיילים באלג'יריה, אולם לא נמסר אישור לכך ממקור רשמי באלג'יריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-21 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 חיילים בשני היתקלויות קטלניות שהיו בדרום-מזרח טורקיה בין כוחות-הביטחון לבין אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בעיירה סור במחוז דיארבקיר. דוברים צבאיים נוספים מסרו כי המבצע הצבאי באזור עומד להסתיים בקרוב לאחר יותר מ-3 חודשים על פעילות צבאית אינטנסיבית נגד המחתרת הכורדית. בהודעה צבאית שנמסרה מוקדם יותר, נמסר על הריגתם של 3 לוחמים כורדים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בעיירה סור במחוז דיארבקיר. על-פי ההודעה הצבאית נהרגו עד כה בעיירה זו בלבד 209 לוחמים כורדים. גורמים אופוזיציוניים בכירים בטורקיה מסרו שהמדיניות של ארדואן הפכה ל"מרחץ דמים" המסכן את המדינה הטורקית כולה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-21 בפברואר 2016 על הריגתם של 145 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-21 בפברואר 2016 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של התקפות יזומות שנערכו בידי המיליציות השיעיות הפועלות נגד הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. דורים נוספים מסרו על הריגתם של עשרות חיילים סעודים בהתקפות נוספות, אולם אין לכך אישור מוסמך ממקור סעודי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 בפברואר 2016 על הריגתם של 11 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" הפועלים במחוז פקטיקה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 בפברואר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן. גורמים ביטחוניים בפקיסטן מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" הוא שאחראי על הריגתם של 3 שוטרים ב-19 בפברואר 2016.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-21 בפברואר 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרב-יריות שפרת בין כוחות-הביטחון של הודו לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היה לפחות חייל הודי אחד.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-21 בפברואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות ניסיון לבצע פיגוע-דקירה נגד כוחותינו הפועלים באזור תפוח. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי-ישראל 137 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: