Tuesday, February 23, 2016

טרור אסלאמי - 330 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 50 טרוריסטים מוסלמים ו-15 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 35 הרוגים בתימן; 27 חיילים סודאנים נהרגו בדארפור; 24 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בקשמיר; אזרח נהרג במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בסומליה, בתימן, בלוב, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בטורקיה, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 330 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור העיר חאלב – שם כל הצדדים הלוחמים סופגים אבדות כבדות על-פי דיווחים של מקורות אזרחיים באזור. גורמים רפואיים בעיר מסרו שהמשטר אינו מרחם על אף אחד, וזאת בעקבות הפצצות אוויריות קטלניות שהומטרו על העיר במהלך הימים האחרונים. כמו כן נמסר על קרבות נוספים עם נפגעים בחומס, בדרעא, בדיר אל-זור, באל-חסכה בצפון מחוז לטקיה. הפסקת-אש הוכרזה בסוריה החל מה-27 בפברואר 2016, וכן אסד הכריז על בחירות חדשות בסוריה באפריל 2016. מקורות ביטחוניים בסעודיה מסרו שהם חשפו תא ריגול שפעל למען איראן בערב-הסעודית. מתרקם חיזוק הקשרים בין מצרים, סודאן ואתיופיה בעקבות פגישה בין כל נשיאי המדינות האלה במצרים לפני שלושה ימים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתם של 14 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בשני יישובים כורדים הנמצאים בדרום-מזרח טורקיה. הדובר הצבאי מסר על הריגתם של 243 מאנשי המחתרת הכורדית ביישובים אידיל וסור מאז שהחל המבצע הצבאי לפני חודשים אחדים נגד הארגון הפועל באזור.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתם של 120 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על קרבות כבדים מאוד שהיו באזור העיר פלוג'ה במהלך היומיים האחרונים בעקבות פעילות אינטנסיבית של מיליציות חמושות הפועלות נגד ארגון "המדינה האסלאמית".  כמו כן נמסר על הריגתו של מפקד בכיר במשטרת העיר רמאדי בהתקפת טרור של ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות באו"ם מסרו כי במהלך השבועיים האחרונים נהרגו 8 בני-אדם בבתים שמולכדו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" ששלטו בעיר רמאדי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתם של 35 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון תימן ליד הגבול המשותף עם סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של התקפות אוויריות רחבות-היקף שנערכו במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 15 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע באזור העיר קאבול בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בשתי פעולות צבאיות יוזמות שנערכו בפקיסטן במהלך היממה האחרונה.
--
סודאן – דארפור: מקורות מקומיים בדרום חבל דארפור מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתם של 27 חיילים סודאנים ואנשי מליציה פרו-סודאנית בהתקפה שנערכה על-ידי מורדים מוקמים הפועלים להתנתק מסודאן האסלאמית של ממשלת חרטום.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתו של אזרח ועל פציעתם של 11 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 חיילים הודים בסדרה של היתקלויות עם טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר. ההיתקלויות הללו נמשכו לפחות יומיים ברציפות באזורים שונים ברחבי החבל.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: