Wednesday, February 10, 2016

טרור אסלאמי - 295 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 23 הרוגים בניגריה; 20 הרוגים בתימן; 17 טרוריסטים מוסלמים ו-9 שוטרים ואזרחים נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; הרוגה בסומליה מפיצוץ של מטען-חבלה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בתימן, בלוב, בטורקיה, בסומליה, בניגריה, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 295 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-9 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים ברחבי סוריה – ובמיוחד באזור העיר חאלב. מקורות תקשורתיים סוריה מסרו על הריגתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר דמשק. מקור נוסף מסר שזה היה פיגוע-התאבדות בו נהרגו לפחות 8 שוטרים. מקורות בטורקיה מסרו על יותר מ-50,000 פליטים סורים הנמצאים ליד הגבול הטורקי. מקורות אחרים מסרו על כ-75,000 פליטים סורים שהצליחו להימלט מהעיר חלאב. כמו כן נמסר על ירי של טילים לעבר העיר לטקיה ועל קרבות עם נפגעים באזור העיר דרעא, חומס, דמשק, אל-ראקה ודיר אל-זור.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-9 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם בדרום-מזרח טורקיה מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במכוניתם. שני ההרוגים היו כנראה עובדי ממשלה. שעות אחדות לפני האירוע הזה, נמסר על הריגתו של שוטר בהיתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. אישים באופוזיציה הכורדית הפועלת בטורקיה האשימו את ממשלת הטורקית בטבח בעקבות הריגתם של כ-60 לוחמים כורדים יממה קודם לכן בדרום-מזרח טורקיה. על-פי הטענה הטורקית, זה היה במהלך מבצע צבאי נגד המחתרת הכורדית.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-9 בפברואר 2016 על הריגתם של 120 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בעיקר בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר מפי גורם צבאי רשמי שהעיר רמאדי שוחררה כולה בידי הצבא העיראקי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-9 בפברואר 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי ירי, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בכל רחבי תימן. מקורות אזרחיים מסרו כי למרות השליטה הסעודית של העיר עדן, עדיין לא הושגה שליטה ביטחונית על העיר הסובלת מפיגועים יומיומיים מצד ארגונים שיעים וארגוני הג'יהאד הפועלים באזור. מקורות בסעודיה מסרו שהם הצליחו ליירט טיל סקאד שנורה לעבר סעודיה באמצעות מערכת "פטריוט".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 בפברואר 2016 על הריגתם של 9 בני-אדם ושל 2 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים בפיגוע שהתבצע ליד מתחם צבאי הנמצא בצפון אפגניסטן. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז הלמנד במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-9 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה באזור בלוצ'יסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-9 בפברואר 2016 על הריגתה של אישה מפיצוץ של מטן-חבלה שהופעל באזור מסרחי ליד העיר מרקה בדרום-מערב סומליה. דוברים רשמיים בסומליה מסרו שאף ארגון עדיין לא נטל אחריות למעשה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-9 בפברואר 2016 על הריגתם של 23 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שנערכה בצפון ניגריה. סביר להניח שהאירוע הזה קשור להתקפה הממושכת של ארגון "בוקו חראם" שהחלה ביום שבת האחרון.
==
ד"ר יוחאי סלע

No comments: