Sunday, February 14, 2016

טרור אסלאמי - 260 הרוגים ביממה האחרונה

110 הרוגים בסוריה; 91 הרוגים בעיראק; 24 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בתימן;  6 חיילים נוספים נהרגו במאלי; 5 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים הודים נהרגו בקשמיר; 5 חיילים נהרגו במצרים; 3 הרוגים בפקיסטן; 3 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; טרוריסטית מוסלמית נהרגה בחברון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתאילנד, בקשמיר, בסודאן, בסומליה, בלוב, בתימן, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בניגריה, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 260 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-13 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות בסוריה. דוברים נוספים מסרו על הריגתם של 76 חיילים סורים בהתקפות שהיו בימים האחרונים באזור דמשק. מקורות בינלאומיים מסרו שגובר הלחץ על רוסיה להפסיק את ההפצצות האוויריות הקשות בהן נהרגו מאות אזרחים סורים – בעיקר באזור העיר חאלב. בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית אסד הדגיש שהוא יחזור לשלוט על כל סוריה. טורקיה הפציצה עמדות כורדיות הנמצאות בצפון סוריה בתגובה לירי לעבר שטחה. כמו כן נמסר על הפצצות טורקיות על עמדות צבאיות סוריות באזור העיר חאלב.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-13 בפברואר 2016 על הריגתם של 91 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-13 בפברואר 2016 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. דוברים שיעים מסרו שכוחותיהם הצליחו להשתלט על האזורים ההרריים ליד העיר תעז בקרבות נגד הקואליציה הסעודית, וכן נמסר על השמדתם של רכבים צבאיים סעודים במהלך הקרב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-13 בפברואר 2016 על הריגתם של 24 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שנערכו ב-8 מחוזות שונים ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר כי במהלך היממה האחרונה נוטרלו 27 מטעני-צד שהורכבו שישי טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 אזרחים ושל שוטר בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-13 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 חיילים ממאלי וכן על הריגתם של 3 חיילי או"ם נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" שנערכה יממה קודם לכן על בסיס צבאי הנמצא בצפון מאלי. סה"כ נהרגו בהתקפה זו 6 חיילי או"ם ו-3 חיילי מאלי.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-13 בפברואר 2016 על הריגתם של 5 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-13 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 לוחמים כורדים נוספים מהמחתרת הכורדית במהלך המבצע הצבאי שנערך יממה קודם לכן בדרום-מזרח טורקיה. על-פי ההודעה הטורקית, נהרגו בפעילות זו 30 לוחמים כורדים.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-13 בפברואר 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים ושל 2 חיילים הודים בהיתקלות קטלנית שהייתה בחבל קשמיר במהלך היממה האחרונה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-13 בפברואר 2016 על הריגתה של טרוריסטית מוסלמית  בעקבות פיגוע-דקירה שהתבצע נגד כוחותינו הפועלים באזור העיר חברון. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 129 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: