Saturday, February 13, 2016

טרור אסלאמי - 100 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 72 הרוגים בעיראק; 36 טרוריסטים מוסלמים ו-5 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 27 לוחמים כורדים ו-2 חיילים אחד נהרגו בטורקיה; 27 טרוריסטים מוסלמים וחייל אחד נהרגו בקמרון; 21 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 חיילי או"ם וטרוריסט מוסלמי נהרגו במאלי; חייל נהרג בתאילנד בפיגוע אסלאמי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בצ'אד, בקמרון, בלבנון, במצרים, בסומליה, בלוב, בסודאן, בסוריה, בעיראק, בתימן, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 300 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-12 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות תקשורתיים מסרו על קרבות עם נפגעים ליד הגבול עם עיראק שבמהלו נהרגו לפחות 22 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון המדינה האסלאמית". 16 הרוגים היו בהפצצות של רוסיה שנערכו באזור העיר חומס. מקורות רשמיים באו"ם מסרו שאפשר להתחיל את הסיוע הנדרש לעיר חאלב תוך 24 שעות. אולם, בינתיים הקרבות העזים באזור העיר חאלב נמשכו גם במהלך היממה האחרונה. דוברים אזרחים בסוריה ובטורקיה מסרו שמצב הפליטים הסורים ליד הגבול עם טורקיה שרויים במצב נואש. מקורות צבאיים בסעודיה מסרו שהם נחושים לשלוח כוחות-קרקעיים לסוריה. רוסיה בתגובה מאיימת על אפשרות לפתיחתה של מלחמת-עולם שלישית אם סעודיה תתערב קרקעית בסוריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-12 בפברואר 2016 על הריגתם של 27 לוחמים מהמחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה ליד הגבול עם טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים שנפגעו בקרבות עם אנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית שנערכה ליד הגבול עם סוריה. אחד מהחיילים מת מפצעיו יממה לאחר האירוע.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-12 בפברואר 2016 על הריגתם של 72 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בעיראק מסרו על בריחתם של אלפי אזרחים מאזור העיר רמאדי בשל קשיים עצומים למצוא מחסה ומקורות מזון.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-12 בפברואר 2016 על הריגתם של 21 בני-אדם – כולל שוטרים וחיילים – בסדרה של קרבות, הפצצות ופיגועי-טרור שהתבצעו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקורות שיעים הקשורים לאיראן מסרו על הריגתם של 20 חיילים סעודים שהתקפה של המליציות השיעיות שהתבצעה ליד הגבול המשותף. אין לידיעה זו אישור ממקור סעודי רשמי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 בפברואר 2016 על הריגתם של 36 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים במרחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 שוטרים מירי של שוטר אחר שהזדהה עם ארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 בפברואר 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובהיתקלויות בין כוחות-הביטחון של פקיסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בקמרון מסרו ב-12 בפברואר 2016 על הריגתם של 27 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול המשותף עם ניגריה. דובר צבאי הוסיף שחייל אחד נהרג בעקבות פעילות זו.
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-12 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 חיילי או"ם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" בהתקפה על בסיס צבאי של האו"ם הנמצא בצפון מאלי. כמו כן נמסר על פציעתם של 30 בני-אדם נוספים בפיגוע.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב- 12 בפברואר 2016 על הריגתו של חייל אחד ועל פציעתם של 5 חיילים נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה רב-עוצמה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד. החיילים עסקו בליווי מורים בשל החשש מפיגועי טרור אסלאמיים נגדם.
==
ד"ר יוחאי סלע