Monday, February 1, 2016

טרור אסלאמי - 368 הרוגים ביממה האחרונה

139 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 65 הרוגים בניגריה; 20 הרוגים בתימן; 17 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקמרון; 7 הרוגים בפקיסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 2 חיילים נהרגו במצרים; 2 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 2 אנשי ביטחון נהרגו בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בבית-אל; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בדרום-סודאן, במאלי, בתימן, בסומליה, בקשמיר, בקמרון, בקווקז, בניגריה, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 368 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-31 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה של קרבות שנערכו באזורים אחדים ברחבי סוריה – בעיקר באזורים בהם שולטים טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר שבין ההרוגים היו 60 בני-אדם שנפגעו בשלושה פיגועים קטלניים (מכונית-תופת ו-2 טרוריסטים מתאבדים) שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במתחם דתי שיעי הנמצא ליד העיר דמשק במהלך כינוס של ארגון "חיזבאללה". כ-150 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע הזה. טורקיה מסרה על מעצרם של כ-1,000 בני-אדם המזוהים עם הארגון שפעלו בתחומה. ארגוני האופוזיציה הסורים המשתתפים בוועידת ז'נבה דורשים לעצור מייד את "מכונת המלחמה" של בשאר אל-אסד. ככול הידוע הנציגים הכורדים עזבו את הוועידה בשל אכזבה עמוקה מעמדת המעצמות בנוגע לגורלו של אסד.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-31 בינואר 2016 על התקפה אווירית של 3 כפרים במדינת הנילוס-הכחול בידי מפציצים של סודאן האסלאמית של ממשלת חרטום. ככול הידוע לא נהרגו אזרחים, אולם נפגעו חוות רבות ונהרס ציוד חקלאי רב בעקבות ההפצצות הללו. ממשלת חרטום האסלאמית הטילה מצור כלכלי על מדינת הנילוס הכחול ועל מחוז קורדופן משום שהם רוצים להתנתק מסודאן.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-31 בינואר 2016 על הריגתם של 139 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים תקשורתיים בים בעיראק מסרו על חטיפתם של ילדים והוצאות-להרוג המוניות שהתבצעו בידי ארגון "המדינה האסלאמית" במהלך היומיים האחרונים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-31 בינואר 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו באזורים אחדים רחבי תימן. מקור נוסף מסר על הריגתם של שכירי-חרב של סעודיה בפעילות של המיליציות השיעיות באזור מחוז מאריב.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים לא רשמיים בפקיסטן מסרו ב-31 בינואר 2016 על הריגתם של 7 בני-אדם – כולל 3 טרוריסטים מוסלמים – בסדרה של פיגועי טרור ובהיתקלויות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-31 בינואר 2016 על הריגתם של 2 אזרחים מירי של טיל קטיושה שנורה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" הפועלים באזור העיר קנדהאר.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-31 בינואר 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים באזור חבל קשמיר.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקור רשמי אחד בקמרון מסר ב-31 בינואר 2016 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול המשותף עם נגריה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-31 בינואר 2016 על הריגתם של 65 בני-אדם ועל פציעתם של כ-100 נוספים בהתקפה קטלנית מאוד, שנערכה בצפון ניגריה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". מקורות רפואיים בניגריה אישרו את מספר ההרוגים בהתקפה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-31 בינואר 2016 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-31 בינואר 2016 על הריגתו של חייל בהיתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. באירוע אחר באזור נהרג איש-ביטחון מירי של אנשי המחתרת הכורדית. מאות-אלפי כורדים עדיין שרויים בעוצר מלא בדרום-מזרח טורקיה. פעם נוספת טורקיה מאשימה את רוסיה בהפרות נוספות של המרחב-האווירי שלה בעקבות חדירת מטוסי-קרב רוסים לתחומה. רוסיה בתגובה טענה שזו פרופגנדה טורקית.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-31 בינואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שגרם לפציעתם של 3 חיילים בפיגוע-ירי שהתבצע באזור בית-אל. מאז ה-1 באוקטובר 2016 נהרגו ברחבי ישראל 122 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: