Sunday, January 31, 2016

טרור אסלאמי - 205 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 41 הרוגים בעיראק; 32 הרוגים בתימן; 16 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 הרוגים באפגניסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; חייל נהרג בסעודיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן בסומליה, בקמרון, בלוב, במאלי, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 205 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-30 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם שרובם נפגעו בהפצצות אוויריות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" ובהוצאות-להורג שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים באזורים בהם שולט ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות רפואיים בסוריה מסרו על מצבם הקשה של האזרחים המורעבים בעיירה מאדאיה בה מתגוררים כרגע כ-40,000 בני-אדם. דוברים מקומיים מסרו על מותם של לפחות 16 בני-אדם בשל מחסור במזון בשלושת השבועות האחרונים. מקורות נוספים בסוריה מסרו על הריגתם של 2 מפקדים בכירים בארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות שנערכו במחוז אידליב.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-30 בינואר 2016 על הריגתם של 16 מאנשי המחתרת הכורדית בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על מעצרם של 13 בני-אדם החשודים בפעילות עוינת נגד טורקיה במסגרת המחתרת הכורדית. במהלך היממה האחרונה נוטרלו 7 פצצות שהוטמנו בידי חברי המחתרת הפועלים בדרום-מזרח טורקיה. מאות-אלפי כורדים עדיין שרויים בעוצר. כמו כן נמסר על עימותים אלימים בין מפגינים כורדים לבין כוחות-הביטחון הפועלים בישובים כורדים רבים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-30 בינואר 2016 על הריגתם של 41 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. גורים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-6 יישובים רחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו על התקפות אוויריות נוספות של טורקיה נגד יעדים כורדים הנמצאים בצפון עיראק. שביתת מורים באוטונומיה כורדית בשל עיכובים בתשלומי השכר החודשי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 בינואר 2016 על הריגתם של 32 אזרחים בהפצצות אוויריות של סעודיה נערכו באזורים אחדים ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל סעודי מירי של פצצות מרגמה שנורו מאזור הגבול המשותף עם תימן. מקורות רשמיים בסודאן מסרו בפעם הראשונה על הריגתו של חייל סודאני בקרבות הנערכים בתימן במסגרת "הקואליציה הסעודית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-30 בינואר 2016 על הריגתו של עיתונאי מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". כמו כן נמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של אפגניסטן שפעלו במחוז קנדהאר. עוד נמסר על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה במזרח אפגניסטן. ב-1 בפברואר 2016 יערך סיבוב שיחות נוסף בין ארגון "הטליבאן" לבין ממשלת אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-30 בינואר 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוז בלוצ'יסטן.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-30 בינואר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה אחרונה באזור עיר הבירה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים רשמיים בהודו מסרו ב-30 בינואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע