Saturday, January 30, 2016

טרור אסלאמי - 310 הרוגים ביממה האחרונה

186 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בתימן; 11 הרוגים בניגריה בפיגוע התאבדות; 7 טרוריסטים מוסלמי ו-3 חיילים נהרגו באפגניסטן; 4 ילדים ו-2 שוטרים נהרגו במצרים; 4 שוטרים וטרוריסט מוסלמי אחד נהרגו בפקיסטן; 3 הרוגים בסעודיה התקפה על מסגד שיעי; 2 חיילים נהרגו בדרום-סודאן; 2 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים נהרגו בקמרון; סקר חדש בגרמני – 40 אחוזים מהגרמנים רוצים שאנגלה מרקל תתפטר על רקע משבר הפליטים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בלוב, בתימן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 310 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-29 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו על "הריגתם" של 110 חיילים רוסים בפעילות צבאית שנערכה בסוריה מאז חודש ספטמבר 2015. המידע שהובא על-ידי סוכנות ידיעות טורקית "התבססה" על מקור מוסמך המקורב לנשיא בשאר אל-אסד. מקורות ביטחוניים ברוסיה מסרו שהם הצליחו לזהות את האיש שהחדיר פצצה למטוס הרוסי שהתרסק בסיני וגרם להריגתם של 224 בני-אדם. סקר חדש שפורסם בגרמניה ב-29 בינואר 2016 מראה ש-40 אחוזים מהגרמנים רוצים שאנגלה מרקל תתפטר על רקע משבר הפליטים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות עצמאיים בסוריה מסרו ב-29 בינואר 2016 על הריגתם של 186 בני-אדם ביום נוסף על פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהל היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים מסרו על הצלחות נוספות של הצבא העיראקי לכבוש שטחים נוספים מידי ארגון "המדינה האסלאמית" תוך כדי הסבת אבדות כבדות מאוד לארגון.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים שיעים מסור ב-29 בינואר 2016 על הריגתם של לפחות 15 בני-אדם בפיגוע-התאבדות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפת-ירי של טרוריסטים מוסלמים על מסגד שיעי הנמצא בסעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-29 בינואר 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים ושל 3 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון "הטליבאן" הפועל במחוז קפיסה ובמחוז בגלאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 בינואר 2016 על הריגתם של 4 שוטרים מרי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" שפעלו במחוז קוויטה. כמו כן נמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מתאבד שהפעיל מכונית-תופת שגרמה לפציעתם של 5 בני-אדם.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-29 בינואר 2016 על הריגתם של 2 חיילים בהיתקלות עם טרוריסטים מקומיים שפעלו דרומית לעיר הבירה.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקמרון מסרו ב-29 בינואר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים מארגון "בוק חראם" שניסו להוציא-לפועל פיגוע-התאבדות שהיה אמור להתרחש בבית-ספר הנמצא בצפון קמרון.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 בינואר 2016 על הריגתם של 11 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-29 בינואר 2016 על הריגתם של 4 ילדים במהלך קרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-סיני.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: