Tuesday, January 19, 2016

טרור אסלאמי - 310 הרוגים ביממה האחרונה

142 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 31 הרוגים בתימן; 12 לוחמים כורדים, 3 שוטרים ו-2 אזרחים נהרגו בטורקיה; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בקמרון בפיגוע התאבדות; 5 חיילים נהרגו בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בעקבות פיגוע-דקירה של אזרחית ישראלית הרה בתקוע; 41 מאנשי כוחות-הביטחון של הודו נהרגו בקשמיר בשנת 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בלוב, בניגריה, בסודאן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;  סה"כ 310 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-18 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפת-נגד שנערכה באזור דיר אל-זור. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור חאלב, בצפון מחוז לטקיה, באזור דמשק, במחוז דרעא, בחומס וכן בהפצצות שנערכו על אזור העיר אל-ראקה הנמצאת בשליטתו של ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות ביטחוניים בבריטניה מסרו על הריגתם של לפחות 100 טרוריסטים מוסלמים בריטים שהצטרפו לקרבות במסגרת ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה ובעיראק.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-18 בינואר 2016 על הריגתם של 142 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו באזור צפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 בינואר 2016 על הריגתם של 11 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר עדן. כמו כן נמסר על הריגתם של 20 בני-אדם בהפצצה סעודית שנערכה על מתחם צבאי שיעי הפועל באזור העיר צנעא.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-18 בינואר 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" מפיצוץ של מטען-חבלה שכנראה הופעל טרם זמנו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-18 בינואר 2016 על הריגתם של 5 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור מחוז קוויטה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-18 בינואר 2016 על הריגתם של 12 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים שפעלו מהשטח הסורי. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 שוטרים מירי של אנשי המחתרת הכורדית שפעלה בדרום-מזרח טורקיה. מקור נוסף מסר שזה היה מטען-צד שפגע ברכב משטרתי.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים רשמיים בהודו מסרו ב-18 בינואר 2016 על הריגתם של 41 מאנשי כוחות-הביטחון של הודו בפיגועי טרור אסלאמיים ובהיתקלויות עם טרוריסטים מוסלמים בחבל קשמיר במהלך שנת 2015.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקמרון מסרו ב-18 בינואר 201 על הריגתם של 6 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע במסגד מקומי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-18 בינואר 2016 על פציעתה של אישה הרה בפיגוע-דקירה שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי שחדר ליישוב תקוע. הטרוריסט המוסלמי נהרג מירי של כוחותינו שהיו במקום. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי-ישראל 117 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע