Wednesday, January 13, 2016

טרור אסלאמי - 371 הרוגים ביממה האחרונה

229 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון המדינה האסלאמית, 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ו-4 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 16 הרוגים בתימן; 12 הרוגים בדארפור; 10 הרוגים בטורקיה בפיגוע התאבדות; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחברון ובבית-לחם; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; הצבא הגרמני החליט לרכוש את המל"ט הישראלי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בתימן, במאלי, בניגריה, בסודאן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 371 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-12 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו שרוסיה החלה לרסן מעט את התקפותיה האוויריות לאור הביקורת הבינלאומית בנוגע להריגתם של עשרות אזרחים בהפצצות אוויריות קשות שהיו במהלך היומיים האחרונים באזור העיר חאלב. מקורות אחרים מסרו שלא ניכר שום שינוי במדיניות הרוסית. גורמים באו"ם מסרו שכ-400 בני-אדם זקוקים לפנוי רפואי מהעיר הנצורה מדאיה. מרבית מתושבי העיר סובלים מחרפת-רעב בשל מצור הדוק שהוטל בידי כוחות-הביטחון של סוריה. מקורות נוספים באו"ם מסרו על כ-400,000 הנמצאים במצור שהוטל באזורים אחדים ברחבי סוריה.

Tel Aviv - voted top world city

--
ישראל – ביטחון - גרמניה: צוללת חמישית שנבנתה בגרמניה הגיעה לישראל ב-12 בינואר 2016 והיא תיקרא אח"י רהב. בשנת 2019 תגיע צוללת שישית והיא תיקרא אח"י דקר. כמו כן נמסר מפי מקורות ביטחוניים בגרמניה שהצבא הגרמני החליט לרכוש את המל"ט הישראלי "הרון" מתוצרת התעשייה הצבאית. פיתוח מל"ט גרמני הופסק בשנת 2014 בשל עלויות גבוהות וכשלים טכניים רבים. ועם זאת גרמניה מתכננת מל"ט נוסף עם צרפת ואיטליה שכנראה יגיע לבשלות מבצעית בשנת 2025.
--
כוויית – טרור – איראן: בית המשפט בכוויית הטיל ב-12 בינואר 2016 גזר-דין מוות של שני בני-אדם שהואשמו בריגול לטובת איראן. מקורות תקשורתיים ערביים מסרו שההחלטה הזו תגרום למשבר נוסף במפרץ גם על רקע הוצאתו-להורג של מנהגי דתי שיעי בידי סעודיה לפני כשבועיים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-12 בינואר 2016 על הריגתם של 229 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות נרחבות שהיו במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו עשרות אנשי מיליציה שיעית שנפגעו בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-12 בינואר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם ועל פציעתם של 15 נוספים בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו במרכז איסטנבול. דובר רשמי בטורקיה מסרו שמרבית ההרוגים היו תיירים מגרמניה. מקורות נוספים מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" אחראי לפיגוע. מאז חודש יולי 2015 נהרגו ברחבי טורקיה מאות בני-אדם – רובם כורדים – בסדרה של קרבות, בפיגועי-התאבדות, בהפצצות אוויריות ובעימותים אלימים בין מפגינים כורדים לבין כוחות-הביטחון של טורקיה. גרמניה פרסמה "אזהרת-מסע" לאזרחים גרמנים הנמצאים בטורקיה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-12 בינואר 2016 על הריגתם של לפחות 16 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות ובקרבות שהיו בין מיליציות סוניות למיליציות שיעיות הפועלות בעיקר באזור העיר עדן ובאזור העיר צנעא.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 בינואר 2016 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית", וכן על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ושל 4 אזרחים בסדרה של התקפות צבאיות יזומות ובפיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות מקומיים לא רשמיים בפקיסטן מסרו ב-12 בינואר 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של קרבות שנערכו בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות ליד הגבול עם אפגניסטן. כנראה מדובר על ארגון "הטליבאן הפקיסטני" וטרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-12 בינואר 2016 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של עימותים קטלניים בין כוחות-הביטחון לבין אזרחים לא מוסלמים המתגוררים בחבל דארפור.
--
הודו – טרור – קשמיר: מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-12 בינואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים באזור חבל קשמיר.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-12 בינואר 2016 על הריגתו של ג'יהאדיסט בעקבות עימותים בין כנופיות ערביות לבין כוחותינו שפעלו באזור העיר בית-לחם. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים במהלך ניסיון לבצע פיגוע-דקירה נגד כוחותינו שפעלו באזור חברון. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 112 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: