Friday, January 29, 2016

טרור אסלאמי - 390 הרוגים ביממה האחרונה

200 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 24 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 23 כורדים ו-3 שוטרים נהרגו בטורקיה;  11 הרוגים בפקיסטן;  11 הרוגים בתימן; 4 חיילים נהרגו במאלי;  3 חיילים נהרגו בסעודיה; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג במצרים; סיבוב שיחות נוסף יערך ב-1 בפברואר באפגניסטן בין הממשלה לבין ארגון הטליבאן; האופוזיציה הסורית מאוכזבת מארה"ב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרי, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 390 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-28 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים נוספים בלבנון מסרו שבין ההרוגים היו עשרות בני-אדם שנפגעו בהפצצות אוויריות של רוסיה שנערכו בצפון סוריה באזורים המוחזקים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". קרבות עם נפגעים היו במהלך היממה אחרונה גם באזור דרעא, דיר אל-זור, חומס, חאלב, דמשק, בצפון מחוז לטקיה, במחוז אידליב במקומות נוספים. האופוזיציה הסורית, הנתמכת בידי סעודיה, מאוכזבת מעמדתה של ארה"ב במהלך השיחות המקדימות הנערכות בז'נבה על עתידה של סוריה. להערכתה, ארה"ב ורוסיה רוצות לסגור "דיל" על חשבון גורמי האופוזיציה "המתונים" הנלחמים באסד כבר 5 שנים. הפתיחה הרשמית של "ועידת ז'נבה ה-3" תיערך היום, ה-29 בינואר 2016.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים טורקיה מסרו ב-28 בינואר 2016 על הריגתם של 23 כורדים ועל הריגתם של 3 שוטרים בסדרה של עימותים אלימים מאוד שהיו בדרום-מזרח טורקיה בין כוחות-הביטחון לבין אזרחים כורדים שהיו נתונים בעוצר. מקורות נוספים מסרו על אלפי כורדים שנמלטו מהאזור בשל הקרבות. לאור הקרבות, העוצר הורחב באזור דיארבקיר.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 בינואר 2016 על הריגתם של 200 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי-עיראק במהלך היממה האחרונה. התקשורת העיראקית מדווחת על פליטים עיראקים שהגיעו לגרמניה מעדיפים לחזור לעיראק בשל הקשיים הרבים בהם הם נתקלים במהלך שהותם בגרמניה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-28 בינואר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות וקרקעיות שנערכו באזורים אחדים רחבי תימן במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר עדן. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 3 חיילים סעודים בהתקפות של המיליציות השיעיות שפעלו בתחומי סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 בינואר 2016 על הריגתם של 24 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי המדינה. ביום שני הקרוב, ב-1 בפברואר 2016, יערך סיבוב שיחות נוסף בין הממשלה המרכזית לבין נציגי "הטליבאן" על סיום המלחמה באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 בינואר 2016 על הריגתם של 11 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים ושוטרים – בסדרה של פיגועי טרור ובפעילות צבאית יזומה שנערכה ברחבי פקיסטן במהלך היממה האחרונה.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-28 בינואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. האיש היה אחראי לגיוסם של מתנדבים חדשים לארגון.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאים במאלי מסרו ב-28 בינואר 2016 על הריגתם של 4 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" שפעלו בצפון מאלי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: