Thursday, January 14, 2016

טרור אסלאמי - 272 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן; 16 לוחמים כורדים ו-2 אזרחים נהרגו בטורקיה; 15 הרוגים בפקיסטן; 14 הרוגים בקמרון; 6 הרוגים בסודאן; טרוריסט מוסלמי נהרג בעזה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בטורקיה, במצרים, בקשמיר, בלבנון, בניגריה, בסומליה, בסודאן, בתימן, בלוב, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 272 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-13 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים מקומיים נוספים – כולל דוברים רשמיים – מסרו על קרבות עם נפגעים בצפון מחוז לטקיה, בחאלב, באזור דמשק, בחומס, בדיר אל-זור, באזור דרעא ובמקומות נוספים. כמו כן נמסר מפי דוברים צבאיים רשמיים בסוריה על הצלחות קרקעיות באזור מחוז לטקיה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגוני הג'יהאד. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על הריגתם של יותר מ-25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אמריקאית שנערכה בצפון סוריה.

How Israel became a leader in water use in the Middle East

--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-13 בינואר 2016 על הריגתם של 16 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה גם במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של אישה וילד מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד תחנת משטרה בנמצאת באזור דיארבקיר. שוב גורמים ביטחוניים בטורקיה מסרו מידע שונה על מספר ההרוגים של אנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית טורקית – הפעם נמסר על כ-600 מאנשי המחתרת הכורדית. ארדואן מסר לפני ימים אחדים כי במהלך שנת 2015 נהרגו 3,100 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-13 בינואר 2016 על הריגתם של 70 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים רחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 2 עיתונאים עיראקים שנורו למוות בידי טרוריסטים מוסלמים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-13 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו באזורים אחדים ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקור נוסך מסר שמרבית ההרוגים היו אזרחים. בין ההרוגים היו גם 3 אנשי ביטחון שנורו למוות בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר עדן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 בינואר 2016 על הריגתם של 30 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור – כולל פיצוץ של מטעני-חבלה – שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". דובר נוסף מסר כי בין ההרוגים היו לפחות 7 שוטרים. כמו כן נמסר על הרוגים בפיגוע שהתבצע ליד הקונסוליה הפקיסטנית בג'ללבאד. בין ההרוגים ביו לפחות 5 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 בינואר 2016 על הריגתם של 15 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד מרפאה העוסקת במתן חיסונים נגד מחלת הפוליו הנמצאת במחוז קוויטה. ארגון "הטליבאן הפקיסטני" מתנגד להענקת חיסונים לאוכלוסייה המקומית. מקור נוסף מסר שהאירוע היה פיגוע-התאבדות.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים קמרון מסרו ב-13 בינואר 2016 על הריגתם של 12 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי 2 טרוריסטיות מוסלמיות מארגון "בוקו חראם". מקורות נוספים מסרו שהפיגוע היה ליד מסגד הנמצא בעיירת ליד הגבול המשותף עם ניגריה.
--
סודאן – קורדופן: מקורות אזרחיים במחוז קורדופן שבסודאן מסרו ב-13 בינואר 2016 על הריגתם של 6 אזרחים מירי של כוח צבאי סודאני מיוחד הפועל באזור נגד המגמות הבדלניות של המחוז להתנתק מסודאן האסלאמית.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-13 בינואר 2016 על הריגתו של לפחות טרוריסט מוסלמי אחד בפעילות צבאית אווירית שנערכה נגד חוליית-טרור אסלאמית שניסה להניח מטעני-חבלה ליד הגבול המשותף בין ישראל לרצועת-עזה.
==

ד"ר יוחאי סלע

==
Made in Israel -  2016
Tel Aviv - Ramat Aviv

No comments: