Thursday, January 28, 2016

טרור אסלאמי - 337 הרוגים ביממה האחרונה

162 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בניגריה בפעילות צבאית של קמרון; 13 הרוגים בניגריה בפיגוע התאבדות; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 7 שוטרים נהרגו בקניה; 6 הרוגים בתימן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 4 שוטרים נהרגו במצרים; 177 בתי-חולים נהרסו בסוריה מאז שהחלה מלחמת-האזרחים; 471 אזרחים נהרגו בהפצצות של רוסיה שהתבצעו בחודש האחרון בסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 337 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-27 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים מקומיים בסוריה הדגישו את הצלחתו של הצבא הסורי להרחיב את אחיזתו באזור מחוז דרעא – שם התנהלו קרבות מרים עם מאות הרוגים במהלך השבועות האחרונים. גורמים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים בחומס, בחאלב, באזור דמשק, במחוז אידליב ובצפון מחוז לטקיה. ארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו על הריסתם של 177 בתי-חולים בסוריה מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בחודש מרס 2011. עוד נמסר כי במהלך החודש האחרון – ינואר 2016 – נהרגו 471 אזרחים בהפצצות של רוסיה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-27 בינואר 2016 על הריגתם של 162 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים תקשורתיים בעיראק דיווחו של שמועות בנוגע למעורבות צבאית אמריקאית הדוקה באזור העיר תכרית.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-27 בינואר 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בשתי התקפות אוויריות של סעודיה שנערכו באזור העיר צנעא ומחוז סעדא במהלך היממה האחרונה. גורמים רשמיים באו"ם מאשמים את סעודיה בפשעי-מלחמה בתימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 בינואר 2016 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז בגלאן. טרוריסט מוסלמי נוסף נהרג בפעילות אחרת של הצבא האפגאני.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-27 בינואר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז בלוצ'יסטן במהלך היממה האחרונה.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה ובסומליה מסרו ב-27 בינואר 2016 על הריגתם של 7 שוטרים מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי - קמרון: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-27 בינואר 2016 על הריגתם של 40 אזרחים בפעילות צבאית של קמרון נגד ארגון "בוקו חראם" הפועל באזור הגבול המשותף בין קמרון לניגריה. זאת לא הפעם הראשונה שבה נמסר על הריגתם של אזרחים רבים בפעילות צבאית של קמרון בניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 13 בני-אדם בפיגוע-התאבדות התבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-27 בינואר 2016 על הריגתם של 4 שוטרים ועל פציעתם של 12 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון סיני.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: