Monday, January 11, 2016

טרור אסלאמי - 374 הרוגים ביממה האחרונה

197 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 30 טרוריסטים מוסלמים ו-3 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 18 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 6 הרוגים בתימן; 307 לוחמים כורדים ו-162 אזרחים כורדים נהרגו בטורקיה בארבעת החודשים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בסודאן, בפיליפינים, בקשמיר, בניגריה, במאלי, בסוריה, בטורקיה, בעיראק, בלבנון, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 374 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-9 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובעיקר בהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים מסרו כי ביומיים האחרונים נהרגו עשרות רבות של אזרחים בהפצצות של רוסיה שנערכו ברחבי סוריה. גורמים אחרים מסרו על כ-100 בני-אדם שנהרגו בהפצצות האלה ביומיים האחרונים. מקורות ממשלתיים בסוריה מסרו על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים רבים בקרבות שהיו בצפון סוריה במהלך היממה האחרונה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-9 בינואר 2016 על הריגתם של 197 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים רחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הוצאות-להורג המוניות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בעיר מוסול. כמו כן היו הוצאות-להורג של עשרות בני-אדם במחנה ע'זלארני דרומית לעיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-9 בינואר 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר עדן. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם מפגיעה של טיל שנורה לעבר מרפאה של "רופאים ללא גבולות" הפועלת בצפון תימן. גורמים שיעים בצנעא מסרו על הריגתם של חיילים סעודים במהלך התקפה שנכשלה באזור העיירה אל-רבועה הנמצאת בשטח הסעודי ליד הגבול עם תימן. מקורות מדיניים בתימן מסרו ששיחות השלום בין הצדדים יתקיימו למרות ההפרות הרבות של הפסקת-האש עליה הוכרז באמצע חודש דצמבר 2015.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-9 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו במחוז ננגרהאר.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-9 בינואר 2016 על הריגתם של 18 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה במהלך היממה הקודמת. גורמים צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של 307 מאנשי המחתרת הכורדית בשבועות האחרונים בפעילות צבאית שנערכה באזור. מנגד, ארגונים לזכויות אדם בטורקיה מסרו כי מאז חודש אוגוסט 2015 נהרגו בטורקיה 167 אזרחים שנפגעו בחילופי-אש בין הצבא לאנשי המחתרת.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: