Wednesday, January 6, 2016

טרור אסלאמי - 364 הרוגים ביממה האחרונה

238 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" ו-3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 12 הרוגים בניגריה; 10 הרוגים בתימן; 7 אנשי ביטחון וטרוריסט מוסלמי נהרגו בלוב;  4 חיילים נהרגו במצרים; 2 שוטרים נהרגו בפקיסטן; חייל אמריקאי נהרג באפגניסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בגוש-עציון; 6,543 בני-אדם נהרגו בתאילנד בפיגועי טרור ב-12 השנים האחרונות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בסומליה, בתימן, בניגריה, בלוב, במצרים, בלבנון, בקשמיר, בהודו, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 364 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-5 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו לאורך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור העיר אל-ראקה בהפצצות אוויריות של הקואליציה האמריקאית, וכן באזור צפון מחוז לטקיה, בחאלב, בדרום דמשק, בחומס, באזור העיר דרעא ובכפרים אחדים מחוז אידליב.  סערה ציבורית בגרמניה בעקבות תקיפה המונית מינית של עשרות נשים שהתבצעה בידי מאות ערבים מוסלמים שהשתתפו בחגיגות הסילבסטר בקלן, בשטוטגרט ובהמבורג - וכנראה גם בערים נוספות. מקורות נוספים בגרמניה מסרו כי רק שלושת המקומות האלה היו גם מאות מקרים של גניבת טלפונים ניידים, ארנקים ותכשיטים בנוסף לתקיפות המיניות הקשות. שר-המשפטים הגרמני אמר לנוכח האירועים הקשים שזה "מימד חדש של עבריינות (מינית) מאורגנת בגרמניה". פוליטיקאים רבים בגרמניה גינו בכל-פה את האירועים האלימים האלה – ובעיקר את התקיפות המיניות המאורגנות והמכוונות. גורמים נוספים בגרמניה הטיחו האשמות חריפות במשטרה המקומית שלא נערכה מראש לאירוע קרימינאלי המוני שכזה, וזאת למרות שניתנו אזהרות רבות לקראת חגיגות הסילבסטר. גורמים אחרים בגרמניה ביקשו להקים ועדת חקירה בעניין. בשל אירועים, נערכו הפגנות נגד ההגירה לגרמניה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-5 בינואר 2016 על הריגתם של 238 בני-אדם בקרבות, בהוצאות-להורג ובגילויים של קברי-אחים לאחר קרבות קשים שנערכו באזורים רבים בצפון עיראק. דוברים מקומיים בעיראק מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים מאוד ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 בינואר 2016 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן, בין ההרוגים הייתה אישה שנסקלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה". גורמים רשמיים בתימן מסרו שמאז שנכנסה הפסקת-האש לתוקף ב-16 בדצמבר 2015 נהרגו 81 אזרחים, לצד עשרות רבות של אנשי מיליציות וטרוריסטים מוסלמים מכל הארגונים הפועלים בתימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-5 בינואר 2016 על הריגתם של 7 אנשי ביטחון ושל טרוריסט מוסלמי אחד פיגוע התאבדות וירי של מרגמות שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור עיר הנמל אל-סידרה.
--
אפגניסטן – טרור – המדינה-האסלאמית: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-5 בינואר 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז ננגרהאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" במהלך התקפה שנערכה על הקונסוליה ההודית הפועלת בקאבול.  עוד נמסר על הריגתו של חייל אמריקאי בפעילות מבצעית נגד ארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 בינואר 2016 על הריגתם של 2 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו במחוז קוויטה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-5 בינואר 2016 על הריגתם של 12 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור מחוז נאסאראווה שבמרכז ניגריה. אף ארגון לא לקח אחריות למעשה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים לא רשמיים במצרים מסרו ב-5 בינואר 2016 על הריגתם של 4 חיילים מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-5 בינואר 2016 על הריגתם של 6,543 בני-אדם בפיגועי טרור אסלאמיים בפעולות צבאיות יזומות שנערכו בדרום תאילנד ב-12 הנשי האחרונות. במהלך התקופה הנדונה היו 15,374 פיגועי טרור אסלאמיים בדרום-תאילנד.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-5 בינואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות פיגוע-דקירה שהתבצע נגד כוחותינו הפועלים באזור גוש עציון. חייל נפצע קל בפיגוע. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי-ישראל 103 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: