Tuesday, January 12, 2016

טרור אסלאמי - 296 הרוגים ביממה האחרונה

107 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 50 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 18 לוחמים כורדים נוספים נהרגו בטורקיה; 10 הרוגים בתימן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 5 הרוגים בניגריה; טרוריסט מוסלמי נהרג בקווקז; 4 ארגוני טרור אסלאמיים בפיליפינים התאחדו והצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית"; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בלבנון, במצרים, בתימן, בניגריה, במאלי, בסומליה, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 296 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-11 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים נוספים בסוריה מסרו שכמחצית מההרוגים היו אזרחים שנפגעו בפעילות אווירית של רוסיה וסוריה. בין ההרוגים היו לפחות 12 ילדים שנפגעו בהפצצה רוסית שנערכה באזור העיר חאלב. כמו כן נמסר על קרבות עם נפגעים בדיר אל-זור, בחומס, בחאלב, באזור דרעא, מחוז אידליב ובסדרה של קרבות שהיו בצפון-מזרח סוריה באזורים מהם שולטים הכוחות הכורדיים. מקורות נוספים בסוריה מסרו שטרוריסטים מוסלמים ממלזיה אחראים להריגתם של עשרות כורדים בסדרה של פיגועי-התאבדות שהיו בימים האחרונים. טרוריסטים מוסלמים ממלזיה ביצעו פיגועי-התאבדות גם בעיראק.

The United Colors of Israel
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-11 בינואר 2016 על הריגתם של 107 בני-אדם סדרה ארוכה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בעיקר בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על השמדתו של "מחסן המזומנים" של ארגון "המדינה האסלאמית" בעיר מוסול בהתקפה אווירית אמריקאית.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-11 בינואר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות ובפיגועים שהתבצעו בידי ארגוני טרור סונים ושיעים. בין ההרוגים היה קצין בכיר במודיעין התימני שחוסל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר עדן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן – המדינה האסלאמית: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-11 בינואר 2016 על הריגתם של 50 טרוריסטים מוסלמים בקרבות קשים שהיו בין ארגון "הטליבאן" לבין ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל במחוז ננגרהאר.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-11 בינואר 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-11 בינואר 2016 על הריגתם של עוד 18 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר פעם נוספת מסר שונה בנוגע לאנשי המחתרת הכורדית שנהרגו בדרום-מזרח טורקיה. כך למשל, דובר צבאי מסר על הריגתם של 448 לוחמים כורדים בפעילות צבאית יזומה של הצבא הטורקי שהחלה ב-15 בדצמבר 2015.
--
רוסיה – טרור – צפון הקווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-11 בינואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה הקודמת בצפון הקווקז.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-11 בינואר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה במהלך היממה האחרונה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-11 בינואר 2016 על איחוד חדש של 4 ארוגני טרור אסלאמיים למסגרת אחת הנאמנה לארגון "המדינה האסלאמית" ולמנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי. גורמים נוספים בפיליפינים מסרו כי בשבועות האחרונים נהרגו עשרות טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות ובפעילות צבאית יזומה של הצבא הפיליפיני הפועל בדרום המדינה – גם בסיוע אמריקאי.
==

ד"ר יוחאי סלע