Sunday, January 3, 2016

טרור אסלאמי - 507 הרוגים ביממה האחרונה

300 מהגרים אפריקאים נרצחו בידי ארגון המדינה האסלאמית בלוב; 90 הרוגים בסוריה; 74 הרוגים בעיראק; 14 טרוריסטים מוסלמים ו-6 חיילים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בתימן; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו בהודו; 2 הרוגים בסומליה; סעודיה הוציאה-להורג 47 בני-אדם; קרבות רחוב בדרום-מזרח טורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בסודאן, בסומליה, במאלי, בטורקיה, בקמרון, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 507 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-2 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגוני הג'יהאד בקרבות שהיו באזור דמשק ובאזור העיר דיר אל-זור. גורמים מקומיים נוספים מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים וכן אחדים מאנשי כוחות-הביטחון של סוריה. מקורות נוספים מסרו על התקפות אוויריות של ארה"ב, בריטניה וצרפת שגרמו לנפגעים נוספים בזאור אל-ראקה ובצפון סוריה.
--
סעודיה  – שיעים: מקורות תקשורתיים בסעודיה מסרו ב-2 בינואר 2016 על הוצאת-להרוג של 47 בני-אדם, ביניהם כהן-דת שיעי בכיר בשם נימר אל-נימר שנחשד בפעילות טרור. איראן והעדה השיעית בלבנון גינו את המעשה. באיראן נמסר על מתח נוסף בין שתי המדינות על רקע זה. ארגונים שיעים במזרח-התיכון נשבעו לנקום בסעודיה על המעשה. שגרירות סעודיה הוצתה בטהרן.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים כורדיים מסרו ב-2 בינואר 2016 על התרחבותו של המרד הכורדי נגד טורקיה בדרום-מזרח המדינה. לאורך כל הימים האחרונים נרשמו מאות עימותים אלימים וקרבות רחוב בין צעירים כורדים לכוחות-הביטחון של טורקיה הפועלים באזור. עשרות יישובים נתונים בעוצר. נמסר על קרבות ועימותים מבית לבית ומשכונה לשכונה במקומות רבים באזור. הצבא הטורקי מסר על הריגתם של 261 מאנשי המחרת הכורדית מאז ה-15 בדצמבר 2015. מאות כורדים נוספים נעצרו בידי כוחות-הביטחון. בשל ההסתה של ארדואן נגד הכורדים, נמשכת הפגיעה יומיומית נגד מוסדות כורדיים ונגד אישים מזוהים עם העדה בכל רחבי טורקיה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-2 בינואר 2016 על הריגתם של 74 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון המדינה. דוברים צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 ישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. ארגון "המדינה האסלאמית" עורך התקפות פתע רבות נגד הצבא העיראקי הנמצא באזור העיר רמאדי שנכבשה לפני ימים אחדים מידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-2 בינואר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים – בסדרה של קרבות בין ארגון "אל-קאעידה" לבין המיליציות השיעיות הפועלות בדרום תימן. בין ההרוגים היה מפקד בכיר בארגון "אל-קאעידה".
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקור תקשורתי אחד בגמביה מסר ב-2 בינואר 2016 בהתבסס על מקור בגרמניה על הריגתם של 300 מהגרים אפריקאים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור טריפולי. המהגרים מגמביה וממדינות נוספות, שהיו בדרכם לאירופה, נאספו בידי הארגון והוצאו-להורג אחד אחרי השני באזור חוף-הים הנמצא בשליטתם ליד העיר טריפולי שבלוב. הידיעה הגיעה דרך ארגון מהגרים הנמצא בגרמניה שקיבל שיחת טלפון מעד-ראייה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-2 בינואר 2016 על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים ושל 6 חיילים בסדרה של התקפות קטלניות ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה במזרח אפגניסטן ובדרום אפגניסטן. דובר בארגון "הטליבאן" מסר על עשרות חיילים אפגאנים שערקו לשורותיו במלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-2 בינואר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו במרכז פקיסטן.
--
הודו – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בהודו מסרו ב-2 בינואר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים ושל 2 חיילים הודים בהתקפה על בסיס צבאי של חיל-האוויר ההודי הנמצא ליד הגבול המשותף עם פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-2 בינואר 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר מוגדישו. אחד מההרוגים היה כנראה טרוריסט מוסלמי מארגון "אל-שבאב". מקור נוסף מסר שהאירוע היה פיגוע-התאבדות.
==

ד"ר יוחאי סלע


No comments: