Friday, January 22, 2016

טרור אסלאמי - 253 הרוגים ביממה האחרונה

89 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 33 לוחמים כורדים ו-2 חיילים נהרגו בטורקיה; 14 הרוגים בתימן; 10 הרוגים במצרים בפיגוע טרור בגיזה; 8 בני-אדם נהרגו באפגניסטן בפיגוע התאבדות; 8 הרוגים בפיגוע התאבדות בסומליה; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקניה; 8,278 בני-אדם נהרגו בתימן בהפצצות סעודיות מאז מאס 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, במצרים, בסודאן, בלוב, בתימן, בניגריה, במאלי, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 253 בני-אדם נהרגו ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים מסוריה מסרו ב-21 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. דוברים אזרחיים בסוריה מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה היו בקרבות בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור צפון מחוז אידליב ובאזורים הסמוכים לעיר דיר אל-זור. קרבות עם נפגעים נרשמו גם באזור דרעא ובצפון מחוז לטקיה.  גורמים נוספים בסוריה מסרו על חיסולו של אחד ממנהיגי "ג'בהת אל-נוסרה" במחוז אידליב.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-21 בינואר 2016 על הריגתם של 33 מאנשי המחתרת הכורדית וכן על הריגתם של 2 חיילים (אחד מהם מת מפצעיו כיממה לאחר פציעתו) בסדרה ארוכה מאוד של היתקלויות ופעולות צבאיות שנערכו בשלושה יישובים כורדיים הנמצאים בדרום-מזרח טורקיה. דובר צבאי מסר שהפעילות הזו נערכה ב-20 בינואר 2016. גורמים אזרחיים בטורקיה מסרו שכ-200,000 כורדים לכודים בקרבות הנערכים בין הצבא הטורקי לבין הלוחמים הכורדים, ורבים מהאזרחים זקוקים לסיוע כלכלי ורפואי. מקורות נוספים מסרו על קרבות רחוב קשים, בכל ערב, בין צעירים כורדים לבין אנשי כוחות-הביטחון של טורקיה הפועלים באזור. ארה"ב הציעה לטורקיה טכנולוגיה צבאית במטרה לעצור את חדירתם של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בגבול המשותף עם סוריה. ארה"ב אינה מטילה ביקורת בנוגע לפעילות הטורקית האלימה נגד הכורדים בשל היותה חברה בארגון נאט"ו. מאז שנת 1084 נהרגו בעימותים האלה יותר מ-40,000 בני-אדם. מאז תחילת שנת 2015, נהרגו אלפי כורדים בפעילות צבאית יזומה של טורקיה שנערכה גם בעיראק, בסוריה ובדרום-מזרח טורקיה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-21 בינואר 2016 על הריגתם של 89 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים ביטחוניים בארה"ב מסרו על כ-16 התקפות אוויריות שנערכו ב-20 בינואר 2016 על יעדים של ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ובעיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן מסרו ב-21 בינואר 2016 על הריגתם של לפחות 14 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. דובר שיעי מסר על הריגתם של 4 חיילים סעודים, אולם אף גורם רשמי בסעודיה לא מסר אישור על כך. מקורות בצלב-האדום מסרו על הריגתם של 8,278 בני-אדם בהפצצות של הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן מאז חודש מרס 2015.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 בינואר 2016 על הריגתם של 8 בני-אדם בעקבות פיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו נגד מיניבוס בו נסעו עובדים המועסקים בתחנת טלוויזיה מקומית הפועלת באזור העיר קאבול.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 בינואר 2016 על הריגתם של לפחות 5 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו ברחבי פקיסטן במהלך היממה האחרונה.
--
קניה – טרור: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-21 בינואר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בכירים שהיו מעורבים בסדרת פיגועי טרור שהיו בקניה במהלך השנתיים האחרונות.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 בינואר 2016 על הריגתם של 8 בני-אדם בפיגוע בהתאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו ליד מסעדה הנמצאת בעיר מוגדישו.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-21 בינואר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה רב-עוצמה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים במוקד תיירות הנמצא באזור גיזה ליד קהיר. בין ההרוגים היו לפחות 4 שוטרים.
==
ד"ר יוחאי סלע