Thursday, January 7, 2016

טרור אסלאמי - 559 הרוגים ביממה האחרונה

357 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בתימן; 24 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקמרון; 6 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 לוחמות כורדיות נהרגו בטורקיה; ג'יבוטי ניתקה את יחסיה עם איראן; בחריין חשפה רשת של טרוריסטים מוסלמים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בהודו, בלוב, בסומליה, בניגריה, במאלי, בקמרון, בסודאן, בתימן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 559 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-6 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של הוצאות-להורג, בפיגועי טרור, בחיסולים-מממוקדים, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו לאורך כל היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים נוספים בסוריה מסרו על הוצאתם-להורג של 25 גברים בידי ארגון "המדינה האסלאמית" בחשד של נטייה הומוסקסואלית. דוברים נוספים בסוריה מסרו על הריגתו מירי של מתנקשים של אבו ראטב אל-חומסי -  מנהיג ארגון "אחרר אל-שאם" במחוז חומס - במהלך סיור שהוא ערך יחד עם רעייתו בכפרים אחדים בצפון הנמצאים בצפון המחוז. הארגון נחשב לאחד מהארגונים הגדולים הפועלים בסוריה בחסות סעודית במטרה להפיל את שלטונות של בשאר אל-אסד. ג'יבוטי ניתקה את יחסיה עם איראן בעקבות סעודיה. בחריין מסרה שהיא חשפה רשת של טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" ומ"משמרות המהפכה" של איראן. אלפי פליטים סורים שוהים ליד הגבול עם ירדן מתוך תקווה להיכנס לירדן.

The Untold Story of Muslim Opinions

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-6 בינואר 2016 על הריגתם של 357 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים מאוד ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר צבאי מסר שמרבית ההרוגים נפגעו בהפצצות אוויריות של הקואליציה האמריקאית הפועלת בסוריה. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה הקודמת. מקורות לא רשמיים בעיראק מסרו על עשרות רבות של חיילים עיראקים הרוגים בהתקפות קטלניות יזומות של ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל במחוז אל-אנבר. גורמים נוספים מסרו שהצבא העיראקי מתקשה לעמוד מול ההתקפות האלה. שלל צבאי רב נלקח בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועל במחוז.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-6 בינואר 2016 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של סעודיה ותקריות אלימות שכללה גם ניסיונות לבצע התנקשות בחייהם של פוליטיקאים בכירים באזור העיר עדן. כ-20 מההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים שיעים שנפגעו בהפצצה של סעודיה שהגבירה את פעילותה האווירית בתימן ביומיים האחרונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-6 בינואר 2016 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד ארגון "הטליבאן" ונגד ארגון "המדינה האסלאמית". רק לפני חודשים ספורים בלבד גורמים ביטחוניים בארה"ב מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" באפגניסטן לא מונה יותר מ-50 פעילים. לפי שעה, חלק גדול מאוד ממחוז ננגרהאר הנמצא בשליטתו של ארגון "המדינה האסלאמית" המונה כיום מאות רבות של טרוריסטים פעילים ועוד אלפי סייענים ברמות שונות ומגוונות.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים לא רשמיים בפקיסטן מסרו ב-6 בינואר 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו באזור מחוז קוויטה במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות לא רשמיים בסומליה מסרו ב-6 בינואר 2016 על הריגתם של 2 אזרחים ו-4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה נגד ארגון "אל-שבאב". יכול להיות שזה דיווח חוזר על אירוע שהתרחש לפני ימים אחדים.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-6 בינואר 2015 על הריגתם של 24 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שנערכה במהלך היממה האחרונה באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-6 בינואר 2015 על הריגתן של 3 לוחמות כורדיות בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים מסרו על עוצר נוסף שהוטל על כפרים כורדיים באזור כולו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: