Sunday, January 24, 2016

טרור אסלאמי - 208 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 48 הרוגים בעיראק; 22 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 13 הרוגים בתימן; 9 טרוריסטים מוסלמים ו-2 שוטרים נהרגו בפקיסטן; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים נהרגו בניגריה; 2 שוטרים נהרגו באיראן; ילד נהרג במצרים בפיגוע טרור; טרוריסטית מוסלמית נהרגה בשומרון; טרוריסט מוסלמי נהרג בירושלים; 680 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה בחודש האחרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בתימן, בסודאן, בניגריה, במאלי, בקשמיר, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 208 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; גורמים אזרחיים בסוריה מסרו ב-23 בינואר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות כבדות שנערכו באזורים רבים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו אזרחים רבים שנפגעו בסדרה של הפצצות אוויריות קשות שנערכו באזור העיר אל-ראקה. מקור תקשורתי אחד מסר על הפצצות שנמשכו ברציפות במשך 24 שעות על העיר. מקורת נוספים מסרו שארגוני האופוזיציה עדיין אל הגיעו להסכמה מי יעמוד בראש המשלחת שתגיע לדיונים בעניין הסורי שיערכו בז'נבה ב-26 בינואר 2016.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-23 בינואר 2016 על הריגתם של 22 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאי יזומה שנערכה בשלושה מחוזות בדרום-מזרח טורקיה. מקורות אזרחיים מסרו על קרבות נוספים באזור וכן על עימותים אלימים בין מפגינים כורדים לבין אנשי כוחות-הביטחון המנסים להטיל עוצר על יישובים כורדים רבים. מאות-אלפי כורדים עדיין זקוקים לסיוע דחוף של מוצרי מזון וסיוע רפואי בשל העוצר הממושך. גורם צבאי בכיר בטורקיה מסר כי בחודש האחרון נהרגו יותר מ-680 מאנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. גורמים כורדיים האשימו את ארה"ב בסיוע לטורקיה לבצע טבח בכורדים המתגוררים בטורקיה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 בינואר 2016 על הריגתם של 48 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בעיקר בצפון עיראק. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-6 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו שהפנטגון אינו יודע מהי הכמות המדויקת של נשק אמריקאי שנפלה לידי ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בעיראק. כמו כן נמסר שארה"ב שוקלת להגדיל את מספר החיילים האמריקאים הפועלים בעיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-23 בינואר 2016 על הריגתם של 11 בני-אדם בהפצצה אווירית של סעודיה שנערכה ביממה האחרונה בצפון תימן במחוז סעדה הנמצא ליד הגבול עם סעודיה. 2 הרוגים נוספים היו באזור העיר תעז בהפצצה אווירית סעודית שנערכה במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-23 בינואר 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן"  בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז טאגאב. גורמים נוספים מסרו על פציעתם של טרוריסטים נוספים בפעולה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-23 בינואר 2016 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים ושל 2 שוטרים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון "הטליבאן הפקיסטני" וארגון "אל-קאעידה" הפועלים בפקיסטן.
--
איראן – טרור: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-23 בינואר 2016 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מקומיים הפועלים בדרום איראן במחוז בלוצ'יסטן-סיסטן הנמצא ליד הגבול הפקיסטני.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-23 בינואר 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים מארגון "בוקו חראם" שניסו לבצע פיגועי-התאבדות נגד כוחות-הביטחון של ניגריה הפועלים בצפון המדינה.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-23 בינואר 2016 על הריגתו של ילד מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני ליד רפיח.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-23 בינואר 2016 על הריגתה של טרוריסט מוסלמית בת 13 שניסתה לבצע פיגוע-דקירה נגד חיילי צה"ל בשל ריב משפחתי. זאת תופעה שכיחה בעולם-האסלאמי שמוסלמים בוחרים לפגוע באחרים בשל בעיות אישיות. עוד נמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל טרם-זמנו באזור ירושלים. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 119 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: