Tuesday, February 9, 2016

טרור אסלאמי - 808 הרוגים ביממה האחרונה

464 הרוגים בעיראק; 150 הרוגים בסוריה; 75 הרוגים בניגריה; 60 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 38 טרוריסטים מוסלמים ו-3 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בלוב; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; הצבא הסורי מתקרב לגבול הטורקי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בתימן, במאלי, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 808 בני-אדם נהרגו ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות הקשורים למשטר הסורי מסרו ב-8 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של מאות מאנשי "ג'בהת אל-נוסרה" בקרבות קשים היו באזור העיר חאלב, בדרעא בצפון מחוז לטקיה. העיר חאלב מכותרת כמעט כולה בידי כוחותיו של אסד, והצבא הסורי נמצא כ-23 ק"מ בלבד מהגבול הטורקי. מפקדים בכירים מאוד בצבא הסורי נהרגו בימים האחרונים בקרבות על העיר חאלב. גורמים צבאיים בסוריה מסרו שכוחות-הביטחון של סוריה הצליחו להשתלט על מחנה אימונים של ארגון "המדינה האסלאמית" באזור העיר אל-ראקה. גורמים מקומיים מסרו על הריגתם של עשרות רבות של חיילים סורים בהתקפות שהיו באזור העיר דמשק. נמשכת בריחת אזרחים מהעיר חאלב לכיוון מעבר-הגבול עם טורקיה. ביקורת כלפי טורקיה שאינה מאפשרת לפליטים הסורים להיכנס לתחומה. רוסיה לכדה טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שתכננו לבצע פיגוע בסט פטרבורג.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-8 בפברואר 2016 על הריגתם של 60 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית מיוחדת שהחלה ב-7 בפברואר בשעות הלילה באזור מחוז סירנק. דוברים נוספים מסרו שעד כה נהרגו יותר מ-800 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. אנגלה מרקל נמצאת בביקור בטורקיה במטרה לדון על פתרונות מערכתיים לבעיית הפליטים הזורמים לגרמניה. טורקיה דורשת סכומים גבוהים מאוד כדי לטפל בבעיה זו.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-8 בפברואר 2016 על הריגתם של 464 בני-אדם במהלך היממה האחרונה. כ-300 מהם נרצחו בהוצאות-להורג שנערכו בעיר מוסול בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" השולטים בעיר כולה. מרבית הנרצחים היו אנשי כוחות-הביטחון של עיראק ושל פעילים פוליטיים. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-16 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-8 בפברואר 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בהפצצה אווירית של הקואליציה הסעודית שנערכה במחוז סעדה הנמצא בצפון תימן ליד הגבול עם סעודיה. במהלך היממה האחרונה נערכו ברחבי תימן הפצצות אוויריות נוספים וכן נמסר על קרבות באזורים שונים, אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-8 בפברואר 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בהפצצה אווירית של מטוס בלתי-מזוהה שפעל במזרח לוב בעיר דארנה. סביר להניח שזה היה מטוס שפעל בשם ממשלת לוב הנמצאת בעיר טוברוק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 בפברואר 2016 על הריגתם של 36 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 אנשי סיוע במאבק נגד מחלת הפוליו שנפגעו בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי מתאבד מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 בפברואר 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-8 בפברואר 2016 על הריגתם של 65 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה ב-6 בפברואר 2016 שנמשכה לאורך שעות ארוכות (גם סוכנות רוייטר דיווחה על מספר דומה של הרוגים). במהלך ההתקפה הוצתו עשרות בתים ונשרפו למוות אזרחים שנתפסו בידי אנשי הארגון. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של עימותים אלימים בין מיליציות אסלאמיות חמושות לבין תושבים מקומיים במתגוררים במרכז ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-8 בפברואר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפשיטה משטרתית שנערכה באזור גיזה במהלך היממה הקודמת.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: