Tuesday, January 24, 2012

10 אזרחים ו-5 חיילים נהרגו בסוריה; 11 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 4 הרוגים בלוב; 4 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים נוספים בפקיסטן; מפקד בכיר בארגון הטליבאן נהרג באפגניסטן; רוסיה תספק לסוריה 36 מטוסי-קרב; מרד בחיל-האוויר של תימן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 בינואר 2012 על הריגתם של 5 חיילים סורים בהיתקלות עם אנשי "הצבא הסורי החופשי" שפעלו באזור העיר חומס. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על התקפות יומיומיות על כוחות הצבא בכל רחבי סוריה בידי גורמים אסלאמיים חמושים וגורמים הקשורים לאופוזיציה הלוחמת נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו נגד אזרחים מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר. בעקבות כינוס שרי החוץ של המדינות הערביות החברות בליגה-הערבית ב-22 בינואר 2012, שבמהלכה החולט להאריך את שהותם של המשקיפים סוריה לחודש נוסף, נמסר פי מקורות רשמים כי אסד דחה את ההצעה להקים ממשלה חדשה עם נציגים של האופוזיציה הסורית, ובמקביל לכך היה עליו להעביר את רסן השלטון לידי סגנו. גורמים בכירים באופוזיציה הסורית מסרו לכלי התקשורת הבינלאומיים במהלך היומיים האחרונים, שהסכם כלשהו עם אסד על מעבר הדרגתי למשטר דמוקרטי לכאורה, יעניק לאסד את השהות הארוכה לה הוא זקוק כדי לייצב מחדש את שלטונו תוך כדי שימוש מוגבר ובלתי-מתחשב של האמצעים האלימים המופעלים הן כלפי האזרחים המפגינים והן כלפי גורמי אופוזיציה הטוענים לרשת את כיסאו ביום מן הימים. תושבים מקומיים ברחבי סוריה דיווחו על עימותים אלימים נוספים שהיו במהלך היממה האחרונה עם חיילים סוריה באזור העיר דרעא, אל-חמה, חומס, דיר אל-זור, קמישלי ובכל אזור מחוז אידליב המשמש כיום אזור גיאוגרפי מרכזי של כוחות האופוזיציה החמושים הפועלים נגד המשטר ומוסדותיו. במקומות אחדים הכריזו אנשי "הצבא הסורי החופשי" על אזורים משוחררים משלטונה של דמשק. במקביל לכך, נודע על כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר הממשיכות לבצע מעשי אונס, רצח וביזה במקומות רבים בהם הצבא הסורי מעדיף שלא להתבלט לנוכח פעילותם של המשקיפים מטעם הליגה-הערבית. מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-23 בינואר 2012 על עסקת נשק בין רוסיה לסוריה שתכלול מכירת 36 מטוסי-אימון קרביים בסכום של 550 מיליון דולר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-23 בינואר 2012 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז וורדאק. גורם צבאי באפגניסטן מסר שבפעולה לא נפגעו אזרחים חפים-מפשע.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-23 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. על-פי טיב הפעולה שנערכה במקום, מתברר שהכוחות האמריקאים קיבלו אישור מלא ממשלת פקיסטן לבצע את החיסול למרות ההתנגדות הציבורית הקיימת בפקיסטן בנוגע למדיניות האמריקאית באזור בכל הקשור לחיסולים-ממוקדים נגד פעילי טרור ומשפחותיהם.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-23 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
קניה – טרור – סומליה; מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-23 בינואר 2012 על הריגתם של 11 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" במהלך מבצע שנערך בידי הצבא הקנייתי הפועל בדרום סומליה נגד אנשי הארגון המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקורות צבאיים בקנייה הוסיפו שהפעילות הצבאית נגד פעילי הארגון תתרחב לעומק סומליה אם ההתקפות של "אל-שבאב" על קניה יימשכו. במהלך השבועות האחרונים הצבא הקנייתי ערך עשרות התקפות קרקעיות ואוויריות נגד אנשי "אל-שבאב" וכתוצאה מכך נהרגו עשרות פעילי טרור מוסלמים חברי הארגון.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-23 בינואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. בימים האחרונים נהרגו בניגריה יותר מ-200 בני-אדם בהתקפות טרור רצחניות של פעילי הארגון המבקש להחיל את השריעה על כל תושבי ניגריה תוך כדי סילוקם של כל הנוצרים מהמדינה. הצבא הניגרי פעול בצפון ניגריה מתוקף החלטה של ממשלת ניגריה להכריז "מצב חירום" על האזורים אחדים בצפון לנוכח ההתקפות הרצחניות של פעילי הארגון המנסה בכולו כוחות לערער את תחושת הביטחון של התושבים.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-23 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפרצו בעיר טריפולי בין שתי מיליציות חמושות הפועלות באזור. אחת מהמיליציות שהייתה מעורבות בקרבות הללו מורכבת מחמושים שפעלו לצדו של קדאפי. גורמים תקשורתיים וגורמים ממשלתיים בלוב אינם ממהרים לפרסם את המצב האמיתי השורר בלוב בחודשים האחרונים – בעיקר מאז חיסולו של קדאפי בידי אספסוף של מורדים חמושים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 בינואר 2012 על מרד בארבעה בסיסים של חיל-האוויר התימני לאור דרישתם של קצינים בכירים להדיח את מפקד חיל-האוויר הנוכחי שהוא אחיו למחצה של הנשיא המודח עלי עבדאללה סאלח שיצא יום קדום לכן לארה"ב.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: