Monday, January 9, 2012

20 אזרחים ו-11 חיילים נהרגו בסוריה; 7 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתימן; 3 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בסומליה; 4 טרוריסטים מוסלמים נעצרו בג'נין עם 11 מטענים ואקדח מאולתר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-8 בינואר 2012 על הריגתם של 11 חיילים סורים בקרבות שפרצו במחוז דרעא בין כוחות-הצבא הנאמנים למשטר לבין עריקים שהצטרפו לכוחות האופוזיציה הפועלים להפלת המשטר העלווי של בשר אל-אסד. מקורות נוספים ציינו כי בקרבות נפצעו 20 חיילים נוספים. במהלך היממה האחרונה התרחשו עימותים אלימים בין כוחות-הצבא לבין מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר. באזורים אחדים ברחבי סוריה, הצבא הפעיל כוחות גדולים הכוללים טנקים ומסוקים שפעלו נגד אזרחים באזור מחוז אידליב, חומס ואל-חמה. באירועים הללו נהרגו לפחות 20 אזרחים. בשעות הלילה נודע על כוחות סורים שהפציצו מהאוויר פרבר השוכן באזור העיר דמשק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 בינואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהיתקלות עם כוחות הצבא שפעלו באזור מחוז הלמנד.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-8 בינואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר פלוג'ה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-8 בינואר 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהיתקלות עם כוחות הצבא הפועלים במחוז אביאן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-8 בינואר 2012 על הריגתם של 2 אזרחים בקרבות נוספים שפרצו בין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" לבין כוחות קנייתיים הפועלים בדרום סומליה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-8 בינואר 2012 על מעצרם בידי חיילי צה"ל של 4 טרוריסטים מוסלמים באזור ג'נין שברשותם היו 11 מטעני-חבלה ואקדח מאולתר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-8 בינואר 2012 על הריגתם של 3 שחקני פוקר במועדון השוכן ליד כנסייה הנוצרית מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: