Tuesday, January 10, 2012

24 הרוגים בדרום-סודאן; 18 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בעיראק; 12 הרוגים בסומליה; 10 חיילים נהרגו בפקיסטן; 8 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 9 הרוגים בקווקז; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתם של 18 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים שיצאו להפגין בעיר חומס נגד המשך שלטונו של הנשיא בשאר אל-אסד. מקורות נוספים בסוריה מסרו על עימותים אלימים נוספים היו ברחבי סוריה בעיקר במחוז אידליב – בו מנהל הצבא הסורי מבצע ענק נגד עריקים שהצטרפו לכוחות האופוזיציה המנסים להפיל את המשטר העלווי של אסד. עוד נמסר על עימותים אלימים נוספים שהיו במהלך היממה אחרונה באזור דרעא ובעיר אל-חמה. מקורות מקומיים באזור דמשק מאשרים כי צבא הסורי הפעיל מסוקי קרב, בפרברים אחדים ליד העיר דמשק, נגד ריכוזים של מתנגדי המשטר או נגד מקומות מסתור של עריקים שהצטרפו לכוחות האופוזיציה הפועלים נגד המשטר. צעירים כורדים בעיירה חרסטה ובעיר קמישלי התעמתו עם כוחות-הביטחון בעקבות הריגתו של ילד כורדי מירי של צלף סורי לפני ימים אחדים. מקורות בליגה-ערבית מסרו ב-9 בינואר 2012 כי עבודתם של המשקיפים מטעם הליגה ימשיכו את עבודתם בסוריה למרות הביקורת המוטחת כלפיהם הן מצד גורמים רשמיים בסוריה והן מצד האופוזיציה הסורית הפועלת להפלת המשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מירי של פעיל טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שלבש מדי הצבא האפגני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל בדרום המדינה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתם של 10 חיילים פקיסטנים שנחטפו לאחרונה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתם של 15 בני-אדם בשני פיגועים של מכוניות-תופת שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור בגדאד ובדרום עיראק.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתם של 12 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון ,אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתם של 24 בני-אדם בקרבות שפרצו במחוז ג'ונגליי בין שתי מיליציות אתניות הפועלות באזור. ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר מעניקה תמיכה למיליציות מקומיות כדי לערער את השליטה של ממשלת דרום-סודאן ברחבי המדינה הצעירה שנוסדה לפני חודשים אחדים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בהתקפה שנערכה יום קודם לכן בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-9 בינואר 2012 על הריגתם של 4 חיילים ו-5 פעילי טרור מוסלמים במהלך היתקלות קשה שהתרחשה בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: