Tuesday, January 31, 2012

100 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בדרום סודאן; 8 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בתאילנד; 4 הרוגים בעיראק; 4 פעילי טרור נהרגו בתימן; 2 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בסומליה; 2 הרוגים בניגריה; 5,000 הרוגים בתאילנד בפועלות טרור אסלאמיות - שנת 2004;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה ומקורות סורים הנמצאים בקפריסין מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 100 אזרחים וחיילים בקרבות מרים בין כוחות הצבא לבין אנשי "צבא הסורי החופשי" הפועל באזור דרעא, בדמשק ובמקומות נוספים. מקורות נוספים בסוריה מסרו כי כוחות צבאיים הנאמנים למשטר הצליחו להשתלט מחדש על שכונות אחדות מסביב לעיר דמשק שהיו בשליטת כוחות האופוזיציה. מקורות מקומיים מסרו על הרס רב שנגרם ועל נפגעים רבים לאור הקרבות הקשים שהתחוללו בימים האחרונים. כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים בסוריה על פיצוץ של צינור גז בידי גרומי טרור הנלחמים במשטר. במהלך היממה האחרונה נערכו קרבות ועימותים אלימים רבים בין כוחות-הביטחון לבין מפגינים במחוז אידליב, בדרעא, בחומס, באל-חמה, בדמשק ובצפון-מזרח סוריה. אנשי "הצבא הסורי החופשי" הגבירו את התקפותיהם על כוחות צבאיים הנאמנים למשטר, ונודע על הריגתם של עשרות חיילים סורים רק בימים האחרונים. שירותי-הביטחון של סוריה הוציאו להורג את אחד ממקימי "הצבא הסורי החופשי". מקורות באופוזיציה הסורית מסרו במהלך היממה אחרונה על קרבות קשים בעיר חומס ונמסר על שימוש בירי של תותחים לעבר נקודות בו נמצאים המורדים. מקורות באו"ם מסרו כי 10 חברות במועצת-הביטחון של האו"ם מסכימות להעביר את הנושא הסורי לדיונים במסגרת מועצת-הביטחון כדי להטיל על סוריה סנקציות יעילות במטרה להפסיק את שפיכות הדמים. מקורות בסוריה מסרו ב-30 בינואר 2012 על הסכמתו של אסד לנהל דיאלוג עם האופוזיציה הסורית תחת המטריה הרוסית, אולם גורמים בכירים באופוזיציה הסורית מסרו כי על אסד לעזוב מיד את סוריה. מקורות מקומיים בעיר חומס מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 2 ילדים מירי של צלפים הנאמנים למשטר. במהלך הלילה הצבא הסורי פעל באזור דרעא, בחומס, באל-חמה ובמחוז אידליב במקביל כדי לגרום לבלבול רב בכוחות באופוזיציה הלוחמים במשטר. לאורך כל היום הוצגו סרטונים קשים על מהלך הקרבות שהיו ביממה האחרונה. כצפוי, לאחר מגעים בין הארגונים הכורדים בסוריה לבין באופוזיציה הסורית, פרסמו נציגי המפלגות הכורדיות סוריה קריאה לאומות העולם להתערב בסוריה בדומה למה שהתרחש בעיראק ובלוב. נציג המפלגות הכורדיות בסוריה, ג'ואד אל-מולא מסר כי התערבות בינלאומית בסוריה היא הפיתרון היחיד למשבר השורר במדינה מאז ה-15 במרס 2011. מפקדים בכירים בצבא הסורי איבדו שליטה על התנהגותם של החיילים הפועלים בשטח ונמסר על ירי ללא אבחנה לעבר בתי מגורים של אזרחים בלתי-מעורבים. לקראת הבוקר נודע ששכוחות האופוזיציה מנהלים קרבות מרים ליד העיר דמשק ובמקומות אחדים הם הצליחו להשתלט מחדש על נקודות שנכבשו על-ידי הצבא הסורי שעות אחדות לפני כן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתו של מפקד בכיר ממוצא אוזבקי שהיה אחראי לפעולות התאבדות בסוף 2011. יחד עמו נהרג טרוריסט נוסף מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה של הצבא האפגני יחד עם כוחות נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים המקורבים לארגון הטליבאן מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני שנערכה במחוז קוראם.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 2 שוטרים ואזרח בשני אירועים אלימים שהתרחשו במדינה במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 2 קציני צבא סומלים בקרבות שנערכו נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
צפון-סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 40 בני-אדם בדרום-סודאן מירי של פעילי טרור מקומיים המקבלים סיוע ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בפיגוע שהתבצע באזור העיר קאנו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-30 בינואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום כ-5,000 בני-אדם בפעולות טרור אסלאמיות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: