Sunday, January 15, 2012

53 הרוגים בעיראק; 15 הרוגים בסוריה; 8 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בתימן; 2 הרוגים בלוב; 2 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים באפגניסטן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; מצב חירום בניגריה ובדרום-סודאן; קרבות בדרום סומליה; טרוריסט מוסלמי נהרג ברפיח;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתם של עוד 15 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו נגד מפגינים באזור מחוז אידליב שבצפון-סוריה. ביומיים האחרונים נהרגו 35 אזרחים ו-8 חיילים. גורמים רבים באופוזיציה הסורית מזהירים שמספר ההרוגים עד קיץ 2012 עלול להגיע ל-30,000 בני-אדם, וזאת בהתאם לתוכנית של בשאר אל-אסד להכניע את "המרד" במדינה תוך 4 חודשים. מקורות נוספים ציינו כי מספר העריקים מהצבא הסורי הגיע באופן רשמי ל-20,000 חיילים. עוד אלפי חיילים ערקו באזורי הגבול עם ירדן, עיראק וטורקיה. מקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו שקצין בכיר בשם מוסטפה אחמד אל-שייח' בדרגת תת-אלוף (בריגדיר-גנרל) ערק לטורקיה והצטרף ל"צבא הסורי החופשי". שהו הקצין הבכיר ביותר שערק מהצבא מאז שהחלה התקוממות נגד המשטר העלווי של באשר אל-אסד. מקור תקשורתי בלבנון מסר ב-14 בינואר 2012 על הריגתו של נער לבנוני מירי של כדור שנורה מהגבול הסורי. שליט קטאר אינו מוציא מכלל אפשרות שליחת חיילים ערבים לסוריה כדי לעצור את שפיכות-הדמים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתן של 2 נשים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועל בדרום אפגניסטן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במערב אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור - טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם (כולל 4 טרוריסטים) בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על תחנת משטרה מקומית בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתם של 53 בני-אדם בהתקפת טרור רצחנית של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה על מסגד שיעי בעיר בצרה. בשבועות האחרונים נהרגו מאות בני-אדם בהתקפות רחבות-היקף של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על יעדים שיעים ברחבי עיראק.
--
תימן - מחאה ואלימות: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של חיילים תימנים במהלך הפגנת מחאה על גורמים רדיקליים שנערכה בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. ארגון "בוקו חראם" אחראי להריגתם של מאות בני-אדם במהלך השנה האחרונה – מרבית היו נוצרים שנרצחו בידי מוסלמים. ממשלת ניגריה הכריזה על מצב חירות בצפון המדינה לנוכח מממדי ההרג והאלימות של המוסלמים כלפי הנוצרים.
--
לוב – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 16 נוספים בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות באזור טריפולי.
--
רצועת-עזה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים ברצועת-עזה מסרו ב-14 בינואר 2012 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 5 נוספים בפיצוץ שהתרחש בביתו של מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהיר אל-קייסי. מקורות נוספים מסרו על פיצוצים אחדים שאירעו במקום.
--
המזרח התיכון – ידיעות נוספות: ממשלת דרום-סודאן הכריזה שוב על מצב-חירות בחלקים אחדים ברחבי המדינה בהם נהרגו מאות בני-אדם בעימותים אלימים בין מיליציות מקומיות שחלקן מקבלות סיוע מממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר; המפלגות האסלאמיות המצרים זכו לרוב של 70 אחוזים בפרלמנט המצרי (הבית התחתון); שיתוף פעולה בין אלג'יריה למאלי נגד אל-קאעידה הביא לניתוק קווי האספקה של הארגון באזור הגבול המשותף; קרבות בדרום סומליה בין הצבא הקנייתי לפעילי טרור מוסלמי מארגון "אל-שבאב"; מזכ"ל סבא"א לשעבר, מחמוד אל-ברדאעי, הצהיר כי הוא מסיר את מועמדותו לכהונת הנשיא במחאה על חוסר-יכולתו של הצבא להוביל את מצרים לעבר דמוקרטיה אמיתית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: